Stop fugt gennem betongulv???

Jeg har en lille 3-længet, og der ligger gulvet i midterbygningen (soveværelser) 40cm under jordhøjde, og jeg døjer med fugt.
Kan man smørre noget på betongulvet som stopper fugt. Der er ikke isoleret i gulv...
Der ligger gulvtæppe på...

HJÆLP!!!!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du brækker gulvet op og fjerne mindst 60 cm. grus / jord, så skal du have lagt dræn i bunden og ud til en brønd eller afløbs rør så noget sand på isolere med mindst 30 cm flamingo og et beton lag på 10 cm. som afslutning. Det hjælpe ikke at smøre noget på, det vil blive trykket af !
Skal jeg dræne under gulvet? Jeg har fået lavet dræn udenfor...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så ligger det ikke dyb nok det udvendige dræn !
Jo det tror jeg nu nok at det gør... Men har lige snakket med en mand, og han siger jeg skal smørre et godt lag epoxy på....
Måske Vandex BB75.
http://www.vandex.dk/indhold/brochure/indvendig.pdf

Men hvis fugten ikke kan komme op gennem gulvet, vil den sikkert bare vandre op gennem væggen, så det er næppe nogen god løsning at lukke den inde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg er enig med manden du har talt med der talte om Epoxy.

Der er ingen garantier, men en vandig Epoxy tåler en fugtighed op i mod 80%, uden afskalning, da den er vanvittig diffusionsåben...

I kældrer bruger vi altid Hagmanns ep-v   http://malermakker.dk/indendors-pro...ns-ep-v-2k  og det plejer at virke upåklageligt 

Dog skal du være opmærksom på at fugt kan have en tendens til at vandre, hvis man gør gulvet tættere finder det nye veje og kan resultere i fugti væggene i stedet...
Jeg havde engang en kunde som malede et kældergulv med noget betontæt af en slags og det gjorde at han fik bøvl med væggene.

Men mener da gulvmalingen er et nemt og billigt forsøg i forhold til at gå i gang med at hugge gulv op

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Hvis fugten vandre op i væggen kan det stoppes med en flydende fugtspærre. Hvor man borer hul i væggen for hver 10 centimeter og sprøjter fugtspærren ind.
Men hvis gulvet ligger under træn. Så burde problemet også komme fra væggens side også, for så skal der nok også en fugtspærre udvendig op af soklen.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Ja de er virkeligt gode de der flydende fugtspærrer, jeg har sidste år brugt en på min gamle gård fra 1850 og der er markant forskel

www.malermester-hansen.dk
Selvfølgelig kan du købe dig fattig i alle mulige ting der kan stoppe det midlertidigt, jeg tror dog kun at det vil skønne spildte kroner.
Du skriver jo at gulvet ligger 40 cm. under terræn, og sådan et gammelt hus er som regel ikke med fast støbt sokkel, men bygget op på det der kaldes sylt sten, ( kampesten )
Som jeg ofte skriver: køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også