Indmuringsdåse


Hej

Skal have eftermonteret en stikkontakt i en murstens mur, har boret ud, men skal have den "limet" fast med et eller andet, findes der noget "cement" til en fugepistol som med fordel kan bruges?

På forhånd tak

/Søren
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav en blanding cement  og sand i forholdet 1:4 og lidt vand og mur dåsen fast med det.

fase
Det er en helt ny pudset væg, så jeg skal helst undgå at svine, derfor leder jeg efter noget som kan sprøjtes ind med en fugepistol og som bliver stærkt nok til at holde dåsen...

Fischer har noget Cement Express, måske det kan bruges....

/Søren
Du kan jo bruge det gamle trik med at stikke den en skrue ind igennem bunden, og så fuge med almindelig akrylfuge omkring den.
Men det fordrer at du har har en plan bund, i bunden af din udhugning. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ellers kan du vel bruge det der lim til gevindstænger

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Gør som s.fabrin skriver. Det er det eneste rigtige at gøre.
dåsen skal jo alligevel også have god støtte rundt i siderne, således din kontakt/udtag el whatever ikke trykker siderne af dåsen ud med kløerne (hvis det er Fuga)!
Det kan lade sig gøre uden at svine for meget.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Annonce
Du kan jo bruge det gamle trik med at stikke den en skrue ind igennem bunden, og så fuge med almindelig akrylfuge omkring den.

Med "gennem bunden" tror jeg PinkHenrik mener i de huller, der er på siden af dåsen. Selve dåsen må ikke gennembrydes af søm og skruer.
Skrevet af jenshøj på 04 aug 2014 12:21

Med "gennem bunden" tror jeg PinkHenrik mener i de huller, der er på siden af dåsen. Selve dåsen må ikke gennembrydes af søm og skruer.

Nej jeg tror ikke Pink Henrik mener de huller, der er på siden, men bunden. Det er rigtigt, som du skriver, at dåsen ikke må gennembrydes af søm og skruer. Hvad er der nu galt med sand og cement? Skal det gå hurtigt, kunne der også bruges sand og gips. Der er i dåserne tårne, som er beregnet til at skrue afbryderne fast med, hvis det skal være helt rigtigt, bruges der ikke klør i indmuringsdåser.

fase
Jeg mente faktisk de skruehuller dåsen er født med.
Men når jeg skrev at det kræver en plan bund, var det fordi det så er skruerne der holder dåsen... derfor kræver det at man er meget nøjagtig når der hugges ud til dåsen. 
Jeg havde en lærling der kunne hugge så fint ud, at dåsen nærmest blev klemt ind i hullet, og et par rawlplug de rigtige steder, gjorde at der bare kunne lægges en akrylfuge omkring dåsen.  
Men da der alligevel skal pudses når rillerne til kabler/rør skal dækkes, så giver det vel sig selv   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
lav det ordentligt... strandmørtel og cement 1:7 er det bedste... polyfilla (gips) er et hurtigt alternativ... ingen skruer gennem dåsen (det behøver du heller ikke, fikser den med lidt murbrokker, eller lign).. gribere skiftes til afbryderskruer... og så er det iøvrigt aut. elektriker arbejde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis