Vidste du at

Vidste Du at...

- Det er umuligt at slikke sig på sin egen albue.

- En krokodille kan ikke stikke tungen ud.

- En rejes hjerte er i dens hoved.

- Det er fysisk umuligt for en gris at kigge op i himlen.

- I gennemsnit så vil et menneske have sex 3.000 gange og tilbringe 2 ½ uge med at kysse i løbet af et liv.

- Mere end 50 procent af alle mennesker i hele verden har aldrig foretaget eller modtaget en telefonopringning.

- Rotter og heste kan ikke kaste op.

- Hvis du nyser meget kraftigt kan du brække et ribben. Hvis du undertrykker et nys, kan du ødelægge et blodkar i hovedet eller halsen og dø af det. Hvis du tvinger dig til at holde øjnene åbne, mens du nyser, så kan de springe ud af hovedet på dig.

- Hvis du bærer hovedtelefoner i mere end en time, så vil du forøge antallet af bakterier i dine ører 700 gange.

- Lighteren blev opfundet før tændstikken.

- Femogtyve procent af de mennesker, der bruger kontakt-annoncer, er allerede gift.

- En ands rappen giver ikke noget ekko; der er ingen, der ved hvorfor.

- I løbet af et liv på 70 år vil man, mens man sover, spise 50 forskellige insekter og 10 edderkopper.

- Ligesom fingeraftryk, så er alles tungeaftryk også forskellige.

- Ifølge videnskabsfolk udvider månens bane sig en smule hvert år, så månen bevæger sig bort fra jorden. Afstanden en flytter sig, er minimal, men dog målelig (Omkring 3,6 millimeter om året). Hvis man efterprøver regnestykket, så var månens bane for 85 millioner år siden ca. 4 meter over jordens overflade. Dette forklarer udryddelsen af dinosaurerne (I hvert fald de højeste af dem...)

- Hvis du råbte i 8 år, 7 måneder og 6 dage, ville du have produceret nok lyd-energi til, at opvarme en kop kaffe (Spørgsmålet er om det kan svare sig...)

- Hvis du prutter konstant i 6 år og 9 måneder, har du produceret nok giftige luftarter til, at lave en atombombe (Se, det var meget bedre!)

- Mennesker og delfiner er de eneste to arter, der har sex for fornøjelsens skyld (Er det derfor Flipper altid smiler???)

- Den stærkeste muskel i kroppen er tungen (Fik i den, drenge?!)

- Højrehåndede mennesker lever gennemsnitligt ni år længere end venstrehåndede mennesker gør. Isbjørne er venstrehåndede. (Vigtig oplysning, hvis man kommer op at slås med en af slagsen!)

- Havkatten har over 27.000 smagsløg (Surt at være kræsen)

- En loppe kan hoppe 150 gange dens egen længde. Det svarer til, at et menneske kan hoppe en fodboldbanes længde to gange.

- En kakerlak vil leve ni dage uden sit hoved, før den sulter ihjel(Syret!)

- Sommerfugle smager med deres fødder (Adrr!!! - tænk, at jokke i en lort...)

- Strudsens øje er større end dens hjerne (Jeg kender nogle mennesker, der har det på samme måde...)

- Søstjerner har ingen hjerne (Sådan nogle mennesker kender jeg også...)

- Ved en bestemt insekt-art (Knælerne) kan hannen ikke parre sig, mens dens hoved sidder fast på kroppen. Hunnen indleder parringen ved, at rive hovedet af hannen. (Skaat!!! Jeg er hjemme!!! Hvad i al verd...)

- Når en gris får orgasme varer det i 30 minutter (I mit næste liv vil jeg være gris - ingen kommentarer om nutidig status, tak)

- Nogle løver kan klare op til 50 samlejer om dagen (Jeg vil stadig helst være gris - kvalitet frem for kvantitet!)

- Mere end 50 procent af alle de, der læser dette, prøvede at slikke sig på albuen!!!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
>Hvis du tvinger dig til at holde øjnene åbne, mens du nyser, så kan de springe ud af hovedet på dig.

**** Det er videnskabeligt bevist, at ingen kan holde øjnene åbne når man nyser - prøv selv.

>I løbet af et liv på 70 år vil man, mens man sover, spise 50 forskellige insekter og 10 edderkopper

**** Samt ikke uvæsentligt - +753 nullermænd, ½ kg. fjer fra dynen, 1 hovedpudebetræk, 26 kg. støv, 3½ flue og 2 biller. Er det underligt man ligger vågen om natten smile

>Ligesom fingeraftryk, så er alles tungeaftryk også forskellige

**** og håndtryk

>Hvis du råbte i 8 år, 7 måneder og 6 dage, ville du have produceret nok lyd-energi til, at opvarme en kop kaffe

****Ah, så er det derfor der er så varmt herhjemme med den kone.

>- Hvis du prutter konstant i 6 år og 9 måneder, har du produceret nok giftige luftarter til, at lave en atombombe

**** Det kan jeg bevise er forkert, for jeg har ikke 2 atombomber - spørg CIA

> - Mere end 50 procent af alle de, der læser dette, prøvede at slikke sig på albuen!!!

**** Øh, men jeg kan da slikke mig på knæet, hvis ikke det lige var for maven.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Det der med at nyse med åbne øjne har jeg forsøgt på i mange år. Det er især relevant når man kører i bil. Her kan der være særdeles upraktisk af have lukkede øjne.

Min egen teori var, at vi har udviklet en refleks der holder øjnene lukkede under et pga. støv.

Hvis det forholder sig sådan at de kan smutte ud, er jeg glad for det aldrig er lykkedes mig at nyse med åbne øjne.

Så der kan man bare se.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej.
Min tunge er ikke lang nok. Der findes faktisk en fugleart i australien, der også dyrker sex for fonøjelsens skyld. Jeg kan bare ikke huske hvad den hedder, så det på Discovery.
tongue

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Ford Eco (den 19-05-2003).]

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Til Per.

Jeg synes nu det er lidt mistænkeligt, så mange eenøjede der er især i trafikken. Det skyldes nok dem der holdt øjnene åbne.

Men hvad sker der 2. gang, når man så har nyst en gang med åbne øjne, og det ene øje er smuttet. Kan det være skyld i alle de ene-ulykker man taler så meget om?

For godt nok undersøger man intens bilen for fejl i bremser, styrtøj osv. men måske skulle man bare åbne vedkommendes glugker for så at opdage at manden var stæreblind og øjet lå i askebægeret.

Der har man vist ikke være særligt omhyggelig i trafikforskningen.

- JørgenE

PS: Ved ikke om glukger staves med 2 g'er eller 2 k'er, så I har fået en af hver.

Mvh. JørgenE
Til Ford Eco

Ah ha, så du har fundet en fugl i Australien der slikker dig på albuen og samtidig dyrker sex? .... confused

Ja, ja - enhver har jo sine lyster, men hvis du kan undvære det andet, kan du få næsten alle hunde til at slikke dig på albuen, og selvom du så kommer til at mangle det andet, så sparer du da turen helt til Australien smile

- JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis