Dieselpumpe til Watermota Sea Panther

Hej bådfolk,

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!
Jeg har lige købe en dejlig LM23 med en god ven af hans forældre. Motoren er en Watermota Sea Panther. På vores jomfru-tur fra Århus til København ryger vores CAV dieselpumpe desværre. Akslen indeni er brækket af slitage. Så nu ligger den i Hundested Havn.

Modelnummeret som står på den ødelagte pumpe er svær at læse, men jeg tror der står DPA 324 6857. Jeg ved at pumpen tidligere har været repareret af ejeren før min vens forældre og måske endda skiftet. Jeg kan ikke finde en pumpe med dette modelnummer nogen steder, desværre...

Jeg har fundet en manual til sådan en Watermota Sea Panther på nettet, og i den står der, at dieselpumpen man skal bruge er en CAV DPA 3247F160. Men det er en manual for en Watermota Sea Panther mkII. Og jeg ved ikke om vores er en mkII eller 3 eller 4.. 
Den pumpe som står i denne manual, har jeg så fundet på ebay, og her står der også under produktbeskrivelsen "passer til Watermota Sea Panther".

Denne pumpe på ebay ligner den ødelagte pumpe, der sidder i vores båd på en prik.

Nu er mit spørgsmål så... Kan jeg satse på at denne diselpumpe som står i den manual jeg har fundet og ebay-beskrivelsen passer på vores motor??
Eller kan det skade vores motor, hvis man sætter en forkert pumpe på??

Hvad gør vi?


Bedste hilsner
Kristian


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Så vidt jeg husker er det en Fordmotor, så måske en Fordmekaniker kan hjælpe dig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du kan prøve at ringe til Benny, han er en ældre mekaniker, der gør meget i gamle  bådmotorer og gear, og har den del stående, både renoverede og reservedelsmotore, han bor i Hobro.

Benny Christensen
20 31 45 75   98 55 51 34
 


Godt nok ikke i nærheden af Hundested, men måske et forsøg værd alligevel?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis