Røde mursten --> gråhvide mursten

Hej LDS folket

Jeg har netop investeret i en fin lejlighed og er så heldig at jeg har en rigtig flot murstensvæg i stuen, men jeg synes dog at farven er lidt kedelig normal rød murstensfarve. (se link)

https://0.s3.envato.com/files/4548498/brick-wall%20(10)590.jpg

Jeg ville derfor Gerne undersøge muligheden for at gøre den grå eller gråhvid. (Se link)

http://www.beneathmyheart.net/wp-content/uploads/2012/08/brick-007_thumb.jpg


Nogen der har erfaring med dette og hvad er den bedste metode, som giver det bedste og mest autentiske look?
Jeg har læst om whitewashing, hvor man blander hvid maling halv halv med vand, men ville høre LDS brugerne om i kendte til andre bedre metoder

På forhånd tak

Stefan S
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis væggen fremstår i rene mursten -uden maling og puds- så vil det næsten være en dødssynd at smøre maling på som du foreslår. Det kan ikke komme af igen, og du kan senere få vanskeligt ved at få puds til at hæfte på plasticmalingen.

Du kan få væggen til at optræde meget anderledes bare ved at hænge noget op på den. Billeder, plakater og nips, ligesom du kan prøve med forekellig belysning på den.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for svaret, og ja vi har selvfølgelig tænkt os at pynte væggen med diverse ting, men vil helst ikke beholde den farve væggen har nu, da den giver en dårlig kontrast i forhold til resten af rummet.
Hvis du insisterer på at gøre noget ved den, så kan du vel altid vandskure den (filtse).
Så bliver den i hvert fald rimelig grå (og kedelig?...) :-)

Men jeg synes nu også, at det er en skam. Specielt hvis det er gamle røde blødstrøgne sten med patina.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også