Reparation og maling af træloft

Hej,

Min kæreste og jeg har netop købt hus - og står foran et gør-det-selv projekt, hvor vi er fuldstændig på bar bund.

Vi har et træloft i et stort køkken-alrum, der trænger til en kærlig hånd, mens der ligeledes sidder nogle spots, som vi gerne vil have væk.

Mit spørgsmål er følgende: Kan man fjerne spots i træloft, lappe hullet (4-5 cm i diameter) og gøre dette "usynligt", hvis loftet males efterfølgende?

Er der nogen herinde, der har prøvet et tilsvarende projekt, og kan sige om det vil komme til at se fornuftigt ud?

Og helt generelt - hvilken udgift kan vi forvente er forbundet med at male et træloft på ca 60-70 m2?

På forhånd tak,


/Acsadac
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du kan sagtens bruge et kopbor i samme størrelse som hullet. Bore i nogle træ plader i tilsvarende størrel som hullet. Sætte dem op med med noget akryl fugemasse. Sæt tape henover og lad det tørre.
Derefter spartel med noget træspartel og slib derefter så det bliver jævnt. Brug en pensel til at male male loftet så det det får et look med strøg. Det er klart det pæneste. Jeg har prøvet det et par gange. Det tager lidt tid men dry bliver rigtig godt. Hvis du skal bruge maling til resten af huset, så har jeg købt gennem noget der hedder Malselv.dk. Der køber man en pakkeløsning til de kvadratmeter man skal male. Og det er gulvkvadratmeter så det er super nemt. Der er både afdækning tape, ruller, afdækning plastikspande, pensler osv. Og så er der helt vildt billigt. Held og lykke med projektet.
Tak for svaret.

Når loftet bliver fuldmalet efterfølgende, vil der så være tydelige mærker omkring hullet, eller vil man rimeligvis kunne slibe det til?
Selv tak.
Slib det grundigt. Føl med fingrene at det bliver helt jævnt. Det er den bedste måde at gøre det på. Kan du mærke nogle ujævnheder, kan du nemlig også se det når du malet.
et godt råd til maling af lofter, jeg har selv malet vores trælofter, og prisen tjah det er jo sådan set kun malingen der koster , jeg har selv malet ca. 70 m2 det tog under 1 time pr gang, ( 2 gange skulle der til) vi gjorde det ved at bruge en god langhåret bred rulle som min kammerat gik med og jeg gik efter ham ca. 5 efter efter og trak efter med en bred pensel , jeg trak et helt brædt af gangen ikke noget med frem og tilbage , men blot sætte den på og så gå fremad hurtigt og effektivt med et meget godt resultat...
Efter at have malet profilbrædder, og set brune skjolder begynde at træde frem efter ½ år, hvorefter loftet fik en tur mere med samme resultat, var det slut.
Mange vil nok hævde, at jeg burde have brugt mere/en anden spærregrunder/knastelak o.lign. hvilket måske er korrekt.
Men jeg smed gipsplader op, hvilket jeg bestemt ikke har været ked af. Jeg synes også det har den bonus, at rummet virker større og mere "roligt" (til trods for at lofthøjden er reduceret med 12-13mm).

  
Prøv at tjekke Malselv.dk. Det er god kvalitet og det er faktisk ret billigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også