Tud fra faldsramme rusten og det lugter

Kære LDsere

Tuden jf billdderne til afløb er rusten og den tidl ejer kom noget kit på... Det falder af hele tiden.

Hvordan kan man lave en varig løsning ? Kan man ikke banke støbehjernet ud og komme en plastictud ind? Hvilken type tud skal det være?


kh. hilsen Mr. GDS 0
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre du kan komme til røret på den anden side væggen, skal du ikke banke det ud. Tag i stedet de udvendige rør af og rens ud for gammel kit, lad røret bagved tørre ud og giv det noget galvafrøjt eller lignende rust stoppende middel. Så vid jeg husker kan du købe sådan en formindsker i plast der sætte i det gamle rør med en gummi pakning, der er så et hul i der svare til det lille rør du har fra vasken.
Nå da for pokker, den havde jeg lige over set. Øh er det ikke blot fordi det sidder skævt i væggen du mener der er skævt, og det lille rør går ind øverst i det store ? For du er nok nød til at ændre på det udvendige også hvis det skal passe sammen.
Som dreng så jeg en blikkenslager klippe et stykke zink plade til så det passede i den indvendige krave på jernrøret, her i klippede han så et lille hul der hvor det lille rør skulle gå ind. Så stoppede han noget blår ind over pladen og murede hullet til udefra med almindelig mørtel.
Hedder midlet galvafrøjt ??? Er der ikke andet man kan få i silvan og i lille mængde ?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Skrevet af mrGDS0 på 22 jul 2014 18:34
Hedder midlet galvafrøjt ??? Er der ikke andet man kan få i silvan og i lille mængde ?

Midlet hedder galvafroid og er en zinkspray. Hvorfor ikke købe et overgangsstykke fra støbejern til plast.

fase
Annonce

Skrevet af S. fabrin på 22 jul 2014 18:52


Midlet hedder galvafroid og er en zinkspray. Hvorfor ikke købe et overgangsstykke fra støbejern til plast.



Hvad hedder sådan et overfangsstykke i fagsproget? Kan det fås hos steder som Silvab og onkel Harald?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Spørg efter et overgangsstykke fra støbejern til plast. Det hedder, såvidt jeg lige hurtigt kan finde ud af, exentrisk overgang til plastrør.


<form> id="product_addtocart_form" action="http://www.letvvs.dk/checkout/cart/add/uenc/aHR0cDovL3d3dy5sZXR2dnMuZGsvdnZzL2FmbG9iL2dyYS1hZmxvYnNyb3IvMTEwLW1tLzExMHg5MG1tLWdyYS1leGNlbi1yZWQtc3Jvci5odG1sP19fX1NJRD1V/product/161255/form_key/CzJlY72pFv7ixYi4/" method="post">

 

</form>

<div class="mainContainer" onclick="window.close();"><span class="Apple-tab-span" style="white-space: pre;"> </span></div>
                                      

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis