Opsætning af væg i leje-lejlighed?

Står i den situation, at damen her hjemme mener at en kommode og et garderobeskab bare ikke er nok opbevaring til tøj, jakker, sko, halstørklæder og hvad hun nu ellers blaprer løs om af påklædningsgenstande ;-)
Kiggede så på IKEA PAX løsningen, ved at sætte at klædeskab på hele bagenden af vores soveværelse, men her røg vi op i en pris på 8000 kr. uden interior, og det er så her jeg er den nærige i hjemmet, og lukkede IKEA's hjemmeside ned igen.

Nu har jeg så målt soveværelset op, og vi er blevet enige om at bygge en lille form for walk-in closet som er delt i 2, så vi har hver vores afdeling (Ja for det kommer til at holde).
Der er plads til dette, så det er ikke noget problem.

Men, er handy, og har da lavet en del før, og har ingen problemer med at prøve noget nyt, dog har jeg aldrig i mit liv sat en væg op, og har intet begreb om dette desværre, så tænkte jeg ville søge råd inden?

Væggen skal som sagt kunne pilles ned igen da det kun er en lejet lejlighed, dog skal vi bo her i mange år endnu, så har ingen problemer med at bruge lidt penge og tid på dette.

Jeg regnede selv med, at det måske var noget med nogle lægter og noget gips?
Men ved ikke om dette er det mest optimale?

Væggen skal kunne holde en hylde på ydersiden, og nogle hylder og bøjlestænger på indersiden, den må gerne være rimeligt tynd, selv væggen, da jeg går ind for at udnytte så meget plads som muligt :-)

Men som sagt, så tager jeg i mod alle råd med åbent sind, da jeg er lidt på bar bund her :-)

Mvh. Sebastian Dyberg

Mvh. Sebastian Dyberg
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har sådan en lejlighed ikke et kælder rum ?
For damen behøver vel ikke have hele garderoben fremme hele året rundt !
Skrevet af Klaus Lundstedt på 21 jul 2014 23:46
Hej.
Og hvad er det så lige du ved om damer

mvh
Tjah som Dame Skrædder, nok lidt mere end dig

Arh - små 50 års erfaring med lidt forskellige modeller og samliv med et par mødre samt efter at have født og opfostret tre piger og en dreng er der en vis erfaring

Men for lige at tage forslaget op igen, så lyder det da fedt med et dobbelt walk-in.

mvh

 varmetossen

Haha, var en spændende drejning det tog alligevel ;-)

Jeg har lavet en tegning over hvad jeg havde tænkt mig af dobbelt walk-in:

Eller her i fuld størrelse:
[url]http://peecee.dk/uploads/072014/2014-07-21_22.25.36.jpg[/url]

Det giver måske en lidt bedre idé af det :-)

Mvh. Sebastian Dyberg
Jeg har tidligere lavet noget tilsvarende, hvor jeg brugte justerskruer til bordben til at spænde væggen fast mellem gulv og loft.
Jeg sad i går og tænkte på om du kunne lave en form for stor kasse  der står i rummet, og som i så kan gå ind i. Så skal den jo blot stå på gulvet uden at skulle spændes fast til gulv eller loft. Det må kunne lade sig gøre
Justerskruer kunne sagtens være en løsning, dog ved jeg ikke om selve væggen bliver solid nok så?
Der skal stå en seng op af :-)

En stor kasse ville faktisk være en rigtig god idé, eller 2 kasser med ryggen mod hinanden for at være helt præcis, så kan jeg spænde dem fast til væggen hvis det er, så skruer jeg hverken i loft eller gulv :-)

Mvh. Sebastian Dyberg
I øjeblikket har jeg nøjagtigt det samme problem, så jeg håber, at du kan hjælpe mig nu. Tak alle på forhånd.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis