Garagegulv

Hej skal til at lave garagegulv har lige et par spørgsmål. Den er 37 m2.
1. Har tænkt mig at lægge 100mm g80 isolering i
2. Plast
3. Rionet
4. 100mm beton
er den konstruktion god nok
plastiken kommer helt ud til væggen, den skal bare bruges så der ikke trækker fugt op,(ved godt at flamingo ikke trækker vand op,   men skal man bruge flamingo kant 10mm ude ved væggen eller er det lige meget.

 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm forstår ikke hvad du vil med den plastic... Er rummet opvarmet ? Hvis ikke er der heller ingen grund til at bruge flamingo du kan kan da sagtens støbe på jorden dog med Rionet i er rummet opvarmet så er fremgangsmåden et drænlag af f.eks Lecanødder min 300 mm isolering (lovmæssig krav) Rionet og beton over..
rummet bliver opvarmet med en radiator kun til en ca 10-12 grader og det er kun en garage så det er vel ikke et lovkrav med 300mm isolering og plastikken er kun for at være sikker på at der ikke trænger vand op som der gjorde før , før var der kun 100mm beton

 

Hvorfor nøjes med 100mm? - jeg ville lægge 300 hvis det var mig.
Plastikfolien kan jeg heller ikke se hvad du skal bruge til.
30mm kantisolering er normen i dag.
Kun for ikke at skulle grave for meget ,og det er også kun for at holde gulvet tørt , der er heller ikke noget isolering i væggene kun loftet 245mm

 

Jeg har et garage gulv uden isolering, her har jeg også plast under betongen, det gør at der ikke stiger fugt op i gulvet.
Skulle jeg lave et gulv med isolering som dit, ville jeg helt sikkert ligge plast nederst, jeg kan ikke se nogle ulemper, kun fordele.
Annonce
Skrevet af blackbird på 19 jul 2014 22:25
Kun for ikke at skulle grave for meget ,og det er også kun for at holde gulvet tørt , der er heller ikke noget isolering i væggene kun loftet 245mm
Hvorfor vælger man 245 mm isolering i loftet, men intet i væggene? det giver ikke mening.
hvis du ikke har planer om at isolere vægge, så er der heller ingen grund til isolering i gulvet, varmen er røget ud gennem væggene før det når gulvet!!

Garagen er fra 71. Grunden til at taget blev med 245mm var at der skulle nye spær på , de gamle var rådden ,og så lavede jeg fald på taget ,min genbo er spær ingeniør så han regnede ud at der skulle 300mm spær på. Jeg væltede midter væggen og opdagede en niveau forskel på 37mm mellem rum og garage derfor nyt gulv.og det er kun for vand gennem trængningen at jeg vil have 100mm isolering i . Kan så lige skrive at før jeg fik lavet taget kunne jeg ikke holde temp i garage på over 2-3 grader med det nye tag var temp ikke under 10 grader

 

Skrevet af blackbird på 20 jul 2014 08:11
Garagen er fra 71. Grunden til at taget blev med 245mm var at der skulle nye spær på , de gamle var rådden ,og så lavede jeg fald på taget ,min genbo er spær ingeniør så han regnede ud at der skulle 300mm spær på. Jeg væltede midter væggen og opdagede en niveau forskel på 37mm mellem rum og garage derfor nyt gulv.og det er kun for vand gennem trængningen at jeg vil have 100mm isolering i . Kan så lige skrive at før jeg fik lavet taget kunne jeg ikke holde temp i garage på over 2-3 grader med det nye tag var temp ikke under 10 grader

Okay, jeg tror dog ikke isolering i gulvet vil gøre en forskel på temp. men hvis du vil have 100 mm flamingo så gør det da
Det er som sagt også for at holde fugten væk fra gulvet og omkostninger lave.
Skal plasten være over eller under isoleringen

 

Skrevet af blackbird på 20 jul 2014 08:21
Det er som sagt også for at holde fugten væk fra gulvet og omkostninger lave.
Skal plasten være over eller under isoleringen

Jeg ville ligge plasten oven på flamingoen...
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis