rådden tagspær/vindskede

inde i den røde cirkel er hvor den er rådden er og vil gerne vide om man kan save det af og sætte et frisk stykke i eller om jeg skal skifte hele spærret , hvis man kan skifte det ud så vil jeg gerne vide hvordan man gør. hvis i vil vide mere så spørge endelig 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis det spær er en del af den store tagflade ville jeg afgjort save det  af oppe under udhænget.
 Hvis det bare er et stikspær som hviler på remmen , så skift det hele. Kunne du måske skyde ett par
 par nærbilleder så var det lettere at se hvordan det er gjort.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
God morgen Peter.
Fine billeder.
 Det ser ud som om det er remenden der har samlet vand inde ved spæret. Hvilken tilstand er remmen i?
Hvis rådskaden kun er lige over remmen kunne man fristes til kun at skifte en stump  der. Du skal alligevel
ha lavet noget inddækning så du hindre vandet i at samle sig der igen.
Men ellers: Tag tilstrækkelig mange tagplader af sav spæret af oppe i udhænget. Hvis du kan save det lidt
skråt så det nye  kan ligge af på det gamle. Og saml det med en hulplade på indersiden med dertil hørende
skruer. Lav det i  trykimp træ. Men det er ikke så sjovt. alle udhængslisterne er sikkert sømmet på en liste
som er sømmet på indersiden af spæret. Hvis remmen også er rådden skal det jo også skiftes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis