Ejerskifte forsikring

Hej
Efter lang tids snakken ned banker og kigget på huse, er der nu endelig bevilliget et lån og hytten er fundet. 
Men er in tvivl om ejerskifte forsikringen, nødvendig eller unødvendigt? 
Tilstandsrapport en er lang og fyldest gørende. 
Jeg er måske mest til at droppe den, da jeg er ret overbevist om det bliver svært at få dækket nogen ting.. 

Og ja jeg har spurgt om dette engang, men det er rykket lidt tættere på nu. 

Mvh alex
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om ejerskifteforsikringen er nødvendig eller ej, er svært at svare på - jeg ville nok altid vælge den, omend, en af de billige.

Da jeg købte vores hus tegnede vi en ejerskifteforsikring og de få gange, jeg ville gøre brug af denne, kunne dette ikke svare sig, da selvrisikoen var på kr. 30.000,-

Så tag dette med i dine overvejelser også!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja det er bestemt også med i overvejelserne at det jo ikke er unormalt med selvrisiko på 30 til 50.000 kr!
Også store ting tror jeg ikke bliver i vejen med huset, uden at det står i tilstandsrapport.. Og står der bare det mindste i tilstandsrapport kan de også snige sig uden om forskellige ting, under følgeskader.. ,
Selvrisikoen på en ejerskifteforsikring må maks være 5000 kr pr. skade og maks. 50.000 for alle skader, hvis forsikringen er tegnet efter efteråret 2012.

Tidligere burde man svjh. anmelde små skader, også selvom disse ikke blev dækket af forsikringen, da der var tale om en samlet selvrisiko for alle skader. Men med de nye regler fra 2012 kom der loft på selvrisikoen for den enkelte skade, og forhold under 5000 kr. indgår ikke i den samlede selvrisiko på 50.000.

Det er svært at sige, hvad du skal gøre. Det kræver næsten, at man ser huset for at kunne rådgive. Hvad siger dine rådgivere?
Jeg ville dog nok tegne den, da beløbet er så lille i forhold til den samlede købspris, at det ikke er værd at spare de få kroner.
Huset er en gammel skude fra 1929. Det er vedligeholdt og ikke mere.
Altså trænger til en renovering, men et hus der er beboeligt, det har heldigvis aldrig stået tomt.
Det er et nedlagt landbrug med et stort bygningssæt

Tilstandsrapport en er meget grundig, med 2 k3 på stuehuset og 2 k3 på udehusene

K3 erne er ting som et aftræk der ikke er isoleret. Og en tag plade der har en knækket kant.

Jeg har gennemlæst vilkårene for et ejerskifte forsikring, og ærlig talt så synes jeg ikke der er meget at hente, når man taget i betragtning at de ikke yder erstatning, mere end kontantpris - grundværdi.
Når man så regner med at jorden er op justeret tiln150.000 / ha, og at jeg har 4 ha på ejendommen, så bliver erstatningen ikke stor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis