robot plæneklipper

Hej...

Så skal græsset slås og det tager mig en time hver gang.

Jeg har cirka 600 m2 græs og overvejer at anskaffe mig en robot plæneklipper.

Synes dog det er lidt sløjt med information om de forskellige mærker.

Har set Harald Nyborg har deres model sat ned til 2500 kr den minder utroligt meget om den fra biltema som fik en 3 plads i en test.

Men er der nogen der har erfaring med denne model eller selv har en? Eller skal man virkelig op og give 10-15.000 kr for en robot der kan slå græsset?
Er godt klar over man får hvad man betaler for, men kan den slå græsset uden jeg selv skal i gang er jeg tilfreds
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor tror du lige at den fra Onkel Harald er nedsat til 2500,00 kr.
Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang
Jeg kender ikke denne maskine fra HN, men jeg kan se at den er af mærket "SELEKTA" (sikkert deres eget), men alt hvad jeg har købt, lige fra løvsugerer til el-save i det mærke, har jeg kylet ud med 150 km/t.

Hvis man ikke engang kan lave en løvsuger eller rundsav der virker, kan man så lave en robotplæneklipper?

Der findes i øvrigt flere anerkendte robotplæneklippere fra ca. 6000 - 7000kr og op, så hvorfor en til 15.000kr? 600m2 er jo ingen ting!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du skal nok ikke forvente den store viden og information fra personalet i harald skrald, så her er linket til brugsvejledningen.
http://www.harald-nyborg.dk/pdf/3038.pdf

Der hvor langt de fleste begår fejl med robotplæneklippere, er at de tror den kan alt. Det kan den ikke og slet ikke den fra harald skrald. Læs det vigtige afsnit med linieføring og klippemetode.
Den er begrænset rundt ved bede og træer i haven.
Husk også at haven skal være ren for småsten, muldvarpeskud, grene, huller, osv.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

rent teoretisk kan harld skrald maskine klippe 700 kvm på en dag, forudsat den ikke kører på sammestykke 2 gange. Eftersom den kører rundt som en blind høne vil dette ikke ske, Du vil helt sikker opleve at græsplænen kun bliver klippet nogen steder, så kan man selvfølge håbe, at den kører der hvor den ikke har klippet første gang, dagen efter, eller dagen efter igen. Der er ingen garanti for det, da den kører tilfældigtt rundt.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Kære Wizio.
Nu gør du lige som jeg en gang imellem gør forkert, skære alt over en kam.
Jeg har nogle enkelte af det mærke der har holdt i mange år, en el motorsav der køre upåklageligt en elektrisk jordfræser en Borehammer med pneumatisk slagværk og en kompressor der også har holdt i mange år.
Det skal der til siges at jeg altid tjekker den slags maskiner inden jeg bruger dem.
Den elektriske jordfræser har jeg fået byttet en gang, der var ikke fedt i snekke drevet på den første, heller ikke på den jeg fik i stedet for, men jeg fyldte selv konsistensfedt i drevet og den har kørt fint lige siden. I starten før jeg købte en rigtig selvkørende fræser, fræsede jeg hele min køkken have med den elektriske, min køkken have er på 100 m2. Det samme med borehammeren ingen fedt i drevet, altså fedt ind og den køre stadig fint
Annonce
Det kan være vanskeligt, at bedømme hvor gode varene er i HN. Jeg følte mig tvunget til ,at købe en sømpistol i Biltema for 365,00kr. fordi HN ikke havde deres tilbud lige da jeg manglede sådan en. Hvergang jeg skal bruge den er jeg bare glad for at det ikke blev en fra HN. Den slår søm i hver gang, og kun et ad gangen. Men jeg købte en skæreklinge til min fliseskærer i biltema, til 180,00kr og den var så skæv, at den kom retur .Hvorefter jeg gik i HN og købte en til 79,85 den fungerer fint.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Jeg har lige købt en robotplæneklipper på "Brandudsalg"(ja de havde brand) i XLbyg måløv, en robomow MC500 med 40% rabat på førprisen som var 8995 kr. den kan så kun tage 500m2, men jeg har hørt godt om robomow så nu prøver jeg..

Jeg har generelt læst godt om robomow og husqvarna, gardenas modeller er vist også husqvarna i forklædning, bosch skulle larme en del har jeg hørt, ved ikke om det passer, worx fra Jemogfix, skulle virke rimelig godt, MEN har læst på et forum at hvis naboen anskaffer sig en robotplæneklipper så kan den forstyrre din worx, selv på mange meters afstand..

Har ingen erfaringer med HN modellen, men gætter på den er ca. lige så godt som dem de har i bilka, stort set alle der køber dem sætter dem i DBA kort tid efter...

Men før du køber så sørg for at læse manualen, haven skal så at sige passe til en robotplæneklipper..
Jeg har tidligere købt en billigere model, som viste sig at være noget rigtig skrammel. 3.000 kr. total spildt :-( Sidste år købte jeg en Robomow RC model, som bare kører. Kan se de forhandles mange steder. Jeg købte min på http://www.jensen-company.dk/udeliv/robomow-robotplaeneklippere .

Det er rigtigt at de koster en del mere end de billige modeller, men min erfaring er at man ofte godt kan presse forhandleren lidt på prisen :-)
Min erfaring siger at der er kun et mærke du kan stole på hvad angår robotklipper og det er Husqvarna.
De er dyre, men de holder og folk er glade for dem.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis