robot plæneklipper

Hej...

Så skal græsset slås og det tager mig en time hver gang.

Jeg har cirka 600 m2 græs og overvejer at anskaffe mig en robot plæneklipper.

Synes dog det er lidt sløjt med information om de forskellige mærker.

Har set Harald Nyborg har deres model sat ned til 2500 kr den minder utroligt meget om den fra biltema som fik en 3 plads i en test.

Men er der nogen der har erfaring med denne model eller selv har en? Eller skal man virkelig op og give 10-15.000 kr for en robot der kan slå græsset?
Er godt klar over man får hvad man betaler for, men kan den slå græsset uden jeg selv skal i gang er jeg tilfreds
Hej... Så skal græsset slås og det tager mig... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig. Husqvarna Automower er det eneste der dur.

Glem Robomow og alle andre.
Kvalitet koster!

Bankrådgiver
Jeg har en robomow MC500, som skrevet længere oppe, den kørte problemfrit fra den blev sat op midt juli, til den blev taget ind i oktober, den er netop "kommet på græs igen" i denne uge, og den fortsætter hvor den slap.

Fortæl mig lige hvorfor det er den ikke dur???

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20039' class='af-profile-link'>Pizzabager</a> på 26-04-2015 16:52
Jeg har en robomow MC500, som skrevet længere oppe, den kørte problemfrit fra den blev sat op midt juli, til den blev taget ind i oktober, den er netop "kommet på græs igen" i denne uge, og den fortsætter hvor den slap.

Fortæl mig lige hvorfor det er den ikke dur???

Der kan være mange grunde... Men hælder til at det er fordi der hvor han arbejder ikke forhandler dem.
Pizzabager.

Det fordi det er noget skod at reparere på. Roder med dem til dagligt. Hver gang jeg har repareret 10 stk Robomow har jeg imellem tiden kun repareret 1 stk Husqvarna.
Husqvarna besider over 50% af markedet og der ved er der langt flere ude i trafikken af disse.
Yderligere er det kun 1/7 Robomow der står til at rede pga. manglende reservedele eller at de er alt for dyre i dele.

Til sammenligning koster et batteri til en Husqvarna det halve.

Bankrådgiver
Okay, jeg skal ikke kunne sige hvor ofte de går istykker, jeg har kun min egen og forholde mig til, men hvorfor er det så at samtlige byggemarkeder i danmark har robomow plæneklippere, og ikke husqvarna, hvis det er at robomow er noget skod og husqvarna er gudeplæneklipperen?.
min erfaring siger mig at div butikker vælge at forhandle de vare som de har færrest problemer med..

skal dog siges her at jeg har intet mod husqvarna, den er sikkert glimrende..
Annonce
Byggemarkederne forhandler heller ikke kvali-varer hvad angår haveredskaber. Det jo næppe heller dem man spørger sig til råds hos når man har problemer eller bare generelt skal have opfyldt behovet.

Find evt en hækkeklipper i byggemarkedet, der kan save en bøgehæk ned ligesom en Stihl kan gøre det. Find en motorsav i byggemarkedet der kan kører med 28'' sværd eller større lige som en Husqvarna kan.

Byggemarkedet tænker kun på en ting hvad angår haveredskaber. Det er pris. Er prisen ikke rigtig, så vil den almindelige dansker ikke købe den.

En anden grund til at Husqvarna ikke fåes i byggemarkederne og for den sags skyld Stihl / Viking, er fordi at begge koncerns har valgt at satse på special butikkerne. I special butikkerne får man den rette vejledning og kan gøre en tryk handel. I special butikkerne er der tilknyttet service værksted, der kan hjælpe kunden med det samme, hvis uheldet er ude.

Kort sagt er der tale om professionelle maskiner, hvor kunden er i trygge hænder. Der er en årsag til at gartnere og kommuner benytter produkter fra Husqvarna, Stihl og viking. Eksempelvis ser du ikke en gartner benytte kombi udstyr fra hverken Texas, Bosch osv.

Kvalitet koster desværre.

Bankrådgiver

har også en den kostede dengang ca 4000 kr. har kørt 3-4 timer på sjælland og nu kommet til odense. men den køre i ring og går ud.. ringede til Harald nyborg  de henvendte mig til Texas for at rep.  men de har ikke software til det  så tilbage til Harald nyborg  men den ved ikke hvor man kan få den efterset.. dem der ikke er garanti på de bliver bare skrotte fik jeg at vide. forstår ikke jeg at man ikke kan få at vide hvor det er købt, nogen må da kunne lave sådan en.. har ledt på nettet, så resultatet bliver sikkert lossen      sidste gang jeg har handlet ved Harald Nyborg,, må se i øjne  at pris og kvalitet , og ikke mindst service hænger sammen  hvis nogen kender en der kan lave den ville jeg blive glad , som sagt det er også en Selektra  robot plæneklipper  og vil IKKE ANBEFALE det mærke.. syntes bare det er ærgerligt at smide 4000 kr ud på en maskine der ikke har kørt  


mange hilsner Bjarne

Jeg kan glædeligt anbefale en robotplæneklipper. 


Har selv haft en Robomow og nu en Worx og er sindsyg glad for den. Det spiller max. 


Kig evt. På HTTP://www.robotforum.dk der er et par tråde. Ret nyt forum så meld jer gerne ind hvis interessen er der 😊👍


Mvh. 

Købte en Husqvarna Automover for et par måneder siden til min meget kuperede og 1000 m2 store sommerhusplæne og det er det  bedste køb jeg har gjort længe. Den klipper utroligt flot, er praktisk talt lydløs og klarer uden problemer selv meget højt og tæt græs hvilket viste sig for nyligt da jeg har haft spærret en del af plænen af grundet byggeri. Kan stærkt anbefales. Eneste minus er en relativ høj pris, men kvalitet koster jo

jeg endte med at købe en worx 800 for 3 måneders tid siden, og må sige jeg er imponeret. den gør hvad den skal og plænen er pænere end aldrig før :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis