Afmontering af greb Damixa Venus/Kiwa

Hej,

Vores vandhane er begyndt at dryppe. Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig, hvordan jeg afmonterer grebene, så jeg kan komme til pakningerne? Der er ingen synlige skruer. Jeg ved ikke om de bare er presset fast, men jeg er lidt bange for at brække det i stykker. Servicetegningerne på Damixas hjemmeside er ikke til megen hjælp.

Her er et billede af vandhanen.



Mvh. Lars
Hej, Vores vandhane er begyndt at dryppe. Er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har en magen til, der er begyndt at dryppe.

Så jeg siger også tak for det gode svar

Har lige bestilt en spindel - så skal den bare skiftes når den kommer - og det er jo nemt nok - lyder det til

Kiggede godt nok noget på de håndtag for at finde ud af hvordan de skulle komme af - men så var svaret jo lige her.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tager lige tråden op. Jeg står med samme type vandhane, hvor det drypper fra tuden. Skal man så skifte begge spindler (kold OG varm), eller kan man nøjes med en og i så tilfælde hvilken?

Dreamcode skrev den 19-05-2017 16:50:29

Tager lige tråden op. Jeg står med samme type vandhane, hvor det drypper fra tuden. Skal man så skifte begge spindler (kold OG varm), eller kan man nøjes med en og i så tilfælde hvilken?

 Nej, det er nok at skifte den ene. Husk at de ikke er ens.

Jeg fandt ud af hvilken det var ved at lukke for først det kolde og så det varme på hanen ( ballofix ) under vasken.

Den, der fik det til at holde op med at dryppe var vinderen ;-)


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har også sådan en fin hane, men den er begyndt at lyde som et tågehorn på en færge, dog knapt så højt, men samme tone leje. Jeg har haft skruet filteret af så der er frit løb, så siger den ikke noget, har også skiftet filter, det hjalp ikke. Det var først den kolde hane når man åbnede den helt. u er det begge to. Hvis jeg åbner den modsatte hane lidt stopper lyden.

Er der nogle med et bud på hvad der er galt og hvad der skal skiftes? Hanen er 3 år og har en magen til i bryggers uden problem.


Annonce

Det er ikke sikkert det er hanen. Rørene frem til hanen, kan sidde i klemme i skabet, op gennem gulvet eller andre steder. Det kan være resonans.


 

Gammel tråd men når grebene efter udskiftning af spindler ikke står præcis overfor hinanden, hvad gør i så. Det er ikke et "hak" der er tale om men måske et halv.

Tænker jeg bare skal dreje spindlen en liiiiille smule tilbage med svensknøglen, men så er den måske ikke tæt ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis