Gearkasse eller kobling

Hej herinde

Jeg har en Wagon, og er i tvivl om det er gear eller kobling.... Det startede med at den sagde sådan en lyd når jeg kører i anden gear, lidt ala fløjte,som er blevet høje og høje , så ingen tvivl om her kommer jeg... lyde, og nu i 3 gear... når man tager koblingen stopper lyderne.... og nu vil den ikke i 2 gear, og når man bakker så hopper den sådan lidt.... Ved ikke lige hvordan jeg skal forklarer det bedre... den har også hoppet ud af gear et par gange og lige som selv taget koblingen, altså kunne hører det som om ... nogen som kan hjælpe mig ? mvh Tina
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Umiddelbart lyder det som din kobling, den kan du kontrollere i stilstand ved at trække håndbremsen, sæt den i femte gear, give en smule gas og slippe koblingen relativt hurtigt, hvis koblingen virker dør motoren, og hvis koblingen ikke virker, ja så snurrer motoren stadig rundt. Det er sjældent der er fejl på manuelle gearkasser. Så højest sandsynligt en ny kobling.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Nu har jeg lige prøvet det med at femte gear, motoren gik ud med det samme....

Hvordan ved jeg om der er olie på ? Jeg ved ikke meget om biler

Tak for jeres svar.... :-)
Det ved man når man overholder serviceintervallerne. Jeg ved deter småborgerligt, men det sparer penge i det lange løb.
Jeg har købt den brugt for 2 mrd siden, den er fra 99 og i servicebogen har den fået alle stempler mener jeg :-)
Velkommen til Tina, eller undskyld da du helt sikkert helst ikke vil høre det jeg siger (skriver).

Det er desværre din gearkasse der har det rigtig meget skidt. Om det skyldes oliemangel eller slid/overbelastning ved jeg ikke. Generelt er Suzuki kendt for at have meget svage gearkasser og ligeså en tendens til utætheder langt over gennemsnittet. Du bør absolut ikke køre en km mere i bilen da det kun bliver værre meget meget hurtigt.

Så håber jeg for din egen skyld du har købt bilen ved en momsregistreret forhandler, da du så har 2 års reklamationsret efter købeloven, hvilket betyder at sælger ubetinget skal lave din bil for den slags fejl det første 1/2 år.

Lad os høre hvordan det går med sagen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif

Har købt den ved en som havde flere biler til salg, og han fik desværre nogen af pengene sort, for kunne ikke lide at sige at han ikke kunne, da han spurgte.... Har snakket med ham, han ville købe den tilbage for skrotprisen... :-( Gav dog også kun 7000 kr for den, Den bliver du ikke snydt med, som den anden bla bla... som han sagde

Har snakket med nogen om at ville sætte en ny(brugt) gearkasse i.... men for pokker hvor er det træls... Købte i januar en punto, kort efter så røg bremser, skriver og så kobling og til sidst røg toppakningen.... det var sælger "ked" af... så der røg lige omkring 20.000 kr

Tror snart jeg må cykle istedet for... som enlig mor , har jeg desværre ikk råd til en nyere bil... eller blive ved at skulle bruge penge på at lave en...
Hmm, monstro om du ikke køber dine biler de forkerte steder ???

Ved man ikke meget om biler, bør man altid købe ved en momsregistreret mekaniker/forhandler. Så har man som privatperson garantien og kan slæbe sælger til forbrugernævnet for meget små penge, hvis vedkommende ikke overholder dansk lovgivning.

Hvis bilen ellers er i rimelig stand kan det helt sikkert godt betale sig og skifte gearkassen, forudsat der er til og finde en der er i orden og til at betale. Nogle gange er de faktisk mangelvare når det er Suzuki.

Pøj pøj hvad du ellers bestemmer dig for. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja du du har nok ret.... :-)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis