pillefyr

Hejsa.
Jeg er ved at overgå til Piller fra olie af.Et fyr i størrelse 10 kw-(70m2) skulle kunne gøre det.
Det nye Biomax eller passat compact+ c1.
Er der nogen der har nogen erfaringer med disse eller andre?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et 10 kw er rigeligt stort tiln70 kvm, jeg planlægger selv et 10 kw scotte til 160 kvm.

Ang dit fyr valg så har flere in familien et scotte fyr. Det har mange finesser til en god pris. Det kan kobles på nettet osv.
Hej Subwoof.
Beklager det sene svar.Det er rigtig at der er mange scotte spredt  i hele DK.Jeg synes at jeg har læst 50,000???
Oder was! Hvis det kan dokumenteres eller bare 1/2 så er det helt klart med i overvejelsen.Men jeg kunne godt tænke mig at se et anlæg der er stillet op og høre lidt om hvordan et komplet anlæg virker i bund og grund .Jeg er på et eller andet plan lidt ---ikke bange   men frygtsom at jo mere automatik....hvis nu....okay du styrer via sms.fint nok.Jeg er tilhænger af det simple men driftsikre.
De bedste eksperter på området må jo være dem som er spredt i hele landet Leverandørerne sælger et produkt som overholder nogle normer i for hod til den nuværende lovgivning.Men det er os forbrugere der kommer med feedback på produktet.Så ærede LDS giv lyd fra jer.Alt modtages med kyshånd.
MVH
ulkusmolle 
5400 Bogense
Opret dig en bruger inde på stokerpro. Dk
Der er der helt sikkert nogle der byder på at du kan komme og sparke fyr
Ang scotte så er det et populært fyr, ikke uden grund. Der er mange muligheder in styringen..
Jeg kender en der ikke har rørt sit fyr i 14 måneder, udover at holde piller på og tømme askenskuffen
Hej Igen.Tak for tippet.Samtidig med at jeg holder øje med dette forum
Hej.
Har skiftet fra naturgas 26K. om året, til pillefyr, og har brugt ca 5 T. eller ca. 10K kroner.
Jeg byggede et lille skur; se stokerpro forum, Ole Larsen.
http://www.stokerpro.dk/gallery/image_page.php?album_id=353&image_id=1503
købte et Pellux 100 som kan drosles langt ned.
Og har ikke fortrudt.
Pillefyret er koblet i serie med gasfyret som vi har beholdt, og skulle (pelle) stoppe, starter gassen op.
bare et forslag.
Mvh Ole
Annonce
Bemærk at det jo ikke er areal, men varmetab, der afgør hvilken størrelse pillefyr du skal have.

Hvis du vil have det enkelt, koster det jo nok lidt mere i drift, men er billigere i anskaffelse. En nabo har købt en effektiv styring og en lagertank og det siger han kan mærkes at han sparer på tomgangsdrift.

De bedste hilsner

Peter Kamp
Skrevet af Kamp på 20 aug 2014 17:40
Bemærk at det jo ikke er areal, men varmetab, der afgør hvilken størrelse pillefyr du skal have.

Hvis du vil have det enkelt, koster det jo nok lidt mere i drift, men er billigere i anskaffelse. En nabo har købt en effektiv styring og en lagertank og det siger han kan mærkes at han sparer på tomgangsdrift.
Det er nemlig rigtigt Peter. Men med et 10kW fyr  kan man sagtens fyre 70 m2 op selv om hytten er piv utæt.  

Din nabos observation syntes mig lidt underlig. Efter min bedste overbevisning kan oplysningen ikke bruges til noget overhovedet når du ikke oplyser hvad vedkommende har af anlæg, hvilken styring der er skiftet fra og til.

En lagertank har alle pillefyr. Hvordan en anden/ny skulle kunne forbedre fyringsøkonomien  er vist mere end tvivlsomt.

Generelt er det med de pillepriser vi har i dag, at det enkleste/billigste fyr med en eltænder vil give den billigste fyring, forudsat fyrmesteren vil ofre ca. 15-25 minutter om ugen på vedligehold og pillepåfyldning. Man kan sagtens købe anlæg der kan klare det hele selv, men både indkøb/installering af fyret samt vedligehold koster så en hel del flere penge når det udregnes hen over fyrets levetid. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har kørt med scotte i 8 år nu. Eneste stop er sommer, rensning og udbrændt el-tænder. 10kw trækker ca 150 kvm, hvor de 25 er garage og bryggers. Forbrug 5 t/årligt.
Hvis du køber - som du betegner det - en simpel teknik, får automatisk et spild. De simple fyr kan ikke starte selv, de kan ikke graduere efter pillens vægt og reducerer effekten i store trin. Modsat skyder du gråspurve med kanoner ved at købe et fyr til 75-100 k.
Husk at have lagerplads til min 3 paller

 

Hejsa.
Tak for jeres svar og erfarringer.Jeg tænker at det bliver et blåt Biomax 10 KW.
Det er modulerende som de andre 10kw også er.Okay jeg kan ikke styre det med
sms - fint nok - det skal kun lave varme til radiatorerne  Metroen tager forbrugsvandet.
Jeg har plads til 6-8 tons inkl.bil og værksted,så der er plads nok.
Hvis man sørger for at holde sig til kvalitetspiller så kan det ikke gå helt galt.
Og jo biomax kan graduere/indveje piller det gør du ved hver sending piller du får hjem.
Kør på med jeres kommentarer man skal lytte til andre og i sidste ende er det op til en selv hvad der er 
skidt og kanel
Det kan nu rigeligt betale sig, at smide en varmtvandsbeholder ind i systemet. Evt med et par stave i.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis