Problemer med batteri til havetraktor

Hej

I går ville jeg starte havetraktoren, men den var fuldstændig død. I dag har jeg så købt en batteristarter. Efter et par timers opladning startede den uden problemer. Jeg fik slået det meste af græsplænen, men lige pludselige døde havetraktoren, og der skete ingenting, når jeg drejede nøglen. Nu har jeg opladet batteriet i en times tid, og traktoren er fortsat fuldstændig død. Har jeg ødelagt batteriet ved opladningen, eller hvad er forklaringen på, at jeg ikke kan oplade det igen?

Vh
Klaus
Hej I går ville jeg starte havetraktoren, men... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af klausan på 19 jul 2014 18:31
Jeg fandt en tilsvarende sikring i bilen. Den blev sat i havetraktoren og nu er den sidste del af græsplænen slået! Fantastisk, mange tak for jeres hjælp og deltagelse i tråden. Dog lige et sidste spørgsmål: Hvorfor brændte sikring egentligt over?

Vh
Klaus

Var den gamle sikring sprunget ? ellers kan det være dårlig forbindelse og at den nye sikring får bedre forbindelse.

Mht. hvorfor en sikring springer, så kan selve tråden i sikringen kan være irret/tæret så den ikke kan klare den oprindelige strøm den er konstrueret til. Det ses typisk ved åbne sikringer som udsættes for skiftende miljø'er (udendørs)

En sikring som jævnligt belastes kraftigt kan også pludselig springe selvom dens mærkestrøm ikke overskrides på tidspunktet.
Årsagen er at tråden er blevet "sprød" pga. de mange opvarmninger en kraftig belastning medfører.
En sikring med en meget tynd tråd (lille strøm) kan også "springe" pga. rystelser.



Skrevet af klausan på 19 jul 2014 18:31
Jeg fandt en tilsvarende sikring i bilen. Den blev sat i havetraktoren og nu er den sidste del af græsplænen slået! Fantastisk, mange tak for jeres hjælp og deltagelse i tråden. Dog lige et sidste spørgsmål: Hvorfor brændte sikring egentligt over?

Vh
Klaus

Jamen det er da skønt du kan "bun bun" på græsplæne igen.  

Og nej, der er mange forskellige modeller med meget forskelligt udstyr påmonteret.  Du benævner vel heller ikke din dyt for bil hvis du skal ind og købe et luftfilter til dytten, vel.  

Og der er flere ting der gør en sikring kan springe. Det kan også skyldes den ikke har ordentelig forbindelse i fatningen, det bevirker så at sikringen bliver varm og kan ikke holde til så meget. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen

Tak for svarene om sikring. Det har været meget lærerigt.

Vh
Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis