omvendt dørkontakt

Hej

Jeg har en klædeskabsdør hvor jeg gerne vil have at lyset tænder når man trækker døren til side.
Jeg har fundet en del skabskontakter der tilslutter når døren åbnes, men har brug for det modsatte. DVS at kontanten brydes når kontakten bliveer aktiveret.

Et endestop har netop denne funktion, men koster omkring 500kr, så er på udkik efter en mere rimelig løsning, evt magnetisk.
Det er til 230 V
Hej Jeg har en klædeskabsdør hvor jeg gerne vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den skal monteres, så skal jeg til at skære i skinnen i midten, hvilke jeg helst ikke vil gøre.

Derfor ser jeg helst den sidder ude i siden, men det kræver modsatte funktion af denne kontakt.

Bemærk: Billedet er ikke mit eget skab, men opsætningen er nærmest identisk.
Ja jeg ville også gøre som Bendt beskriver, montere den i midten, så den tænder i det øjeblik du åbner døren, og ikke når døren er fuldt åben.
Måske ville jeg sætte 2 stk hvis du ikke kan få en til at dække begge døre. 
klik her
Så ville jeg købe den hos Green line, for de har gratis fragt i forhold til el-grossisten 
Du skal da ikke skære i skinnen, da kontakten jo skal sidde på indersiden af lågen i "loftet", og du kunne jo lave en lille klods der sidder på døren så den kan nå skabsafbryderen. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
, og du kunne jo lave en lille klods der sidder på døren så den kan nå skabsafbryderen.

Eller sætte afbryderen på en klods, så den kan nå døren.
Ja, eller montere kontakten bag skinnen og aktivere den med en lille "arm" bag døren.

Bent.
Måske kunne du lave noget diskret med en microswitch?
De har typisk en skifte funktion og koster nærmest ingenting.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis