omvendt dørkontakt

Hej

Jeg har en klædeskabsdør hvor jeg gerne vil have at lyset tænder når man trækker døren til side.
Jeg har fundet en del skabskontakter der tilslutter når døren åbnes, men har brug for det modsatte. DVS at kontanten brydes når kontakten bliveer aktiveret.

Et endestop har netop denne funktion, men koster omkring 500kr, så er på udkik efter en mere rimelig løsning, evt magnetisk.
Det er til 230 V
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på Microswitch eller Micro Switch (Honeywell varemærke).
De har normalt en omskiftefunktion og kan dermed bruges på begge måder.

Bent.
Skrevet af lahan på 17 jul 2014 13:19
Hej

Jeg har en klædeskabsdør hvor jeg gerne vil have at lyset tænder når man trækker døren til side.
Jeg har fundet en del skabskontakter der tilslutter når døren åbnes, men har brug for det modsatte. DVS at kontanten brydes når kontakten bliveer aktiveret.

Et endestop har netop denne funktion, men koster omkring 500kr, så er på udkik efter en mere rimelig løsning, evt magnetisk.
Det er til 230 V


Når kontakten slutter, når døren åbnes, har den vel den funktion, den skal have?
Eller hvorfor har du brug for den omvendte funktion?

fase
Jeg har skydedøre, så ønsker at når disse er helt åbne, så tænder lyset.
Så skal skabs afbryderen, bare monteres der hvor din skydedør går op til  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej

Prøv at se om denne ikke kunne være en mulighed den koster noget under de 500 kr. en endestop koster

http://www.el-grossisten.com/pi/Skabsafbryder_D%C3%B8r_kontakt__10818_.aspx

www.EL-Grossisten.com - Kvalitets EL materiale til lave priser Billigere end Harald Nyborg
Annonce
Skrevet af Warberg på 23 jul 2014 10:00
Hej

Prøv at se om denne ikke kunne være en mulighed den koster noget under de 500 kr. en endestop koster

http://www.el-grossisten.com/pi/Skabsafbryder_D%C3%B8r_kontakt__10818_.aspx
Jeg kender godt denne skabskontakt, men har brug for en der virker lige modsat. 

Jeg kender godt denne skabskontakt, men har brug for en der virker lige modsat.

Jeg forstår som PinkHenrik ikke hvorfor. Det må da afhænge af, hvor den bliver montere? Men den kan måske ikke sidde inde i skabet?
Er problemet, at den modsatte låge støder ind i den, hvis den sidder inde i skabet?
Ok, jeg har uploaded et billede, beklaer hvis min beskrivelser ikke har været klar nok.

Mine 2 døre hænger på samme skinne. Når en af dem åbner helt skal lyses tændes. Det er ikke muligt at montere førnævnte kontakt mellem de 2 døre.

Vedhæftede filer:
Kan du ikke montere kontakten i midten, der hvor hatteæskerne står?
Det er da smartere at lyset tænder med det samme, og at du ikke er tvunget til at lukke dørene helt op.

Bent.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis