Aluminiums profil

Jeg havde egentligt tænkt mig at lave en"klassisk" vindskede til mig hus, bestående af et par brædder på siden og et bræt ovenpå langs tagbeklædningen, men min kammerat sagde at jeg også kunne lave den øverste del med noget aluminiums profiler.

Mit spørgsmål til jer er, hvad for en type aluminiums profil skal jeg købe, hvis jeg har et tegl tag?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes ikke aluminiums profiler der er egnet til et tegltag, og det er et dårligt råd din kamarat kommer med der. Lav det traditionelt med et lodet  bræt under vingen på teglet og vandrette på undersiden af lægterne.
Prøv at sætte et billede ind, så vil det være meget nemmere, at komme med nogle brugbare forslag.
Det øverste bræt kaldes et dækbræt, og kan med forskel skiftes til aluprofil ja, der er flere der kan anvendes, alt efter højden på din vindskede i forhold til tagbeklædning, samt hvor bredt den skal dække.
Nope, så vil det bliver lavet med vindskeder under tagbelægningen, og ikke over tagbelægningen så dækbræt er nødvendigt, det er jo bare det nemme løsning, med mindre pæn uanset om der anvendes dæklister i alu - zink - stål eller dækbræt i træ.


Var det mig og der var tegl på, så er det altid med hakkebrædder, eller vindskedesten hvis kunden hellere vil have dette.
Tak for jeres input, og for at dele jeres mening om hvordan et træhus bør se ud. Nu er der jo mange forskellige slags træhuse, så om en alu inddækning passer eller ej, er vel en æstetisk vurdering som man foretager i det enkelte projekt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis