Hej
@Jørgen
Du tager fejl, vedr. Google.
Dem der kommer øverst, er dem der har flest links på andre sider.
Eks.:
Hvis der er 100.000 sider der linker til revisor-partner fra deres hjemmesider, og der er 90.000 sider der har et link til et andet revisionsfirma, så kommer revisor-partner op øverst.
Jo, man kan godt sammenligne Jubii med Google, men først skal vi lige definere de forskellige begreber.
Et indeks/katalog: En slags telefonbog
En søgemaskine: En maskine, som jeg søgt alle hjemmesider igennem, og indekseret dem efter nogle forskellige kriterier.
Jubii har et indeks/katalog, men har også en søgemaskine.
Google har en søgemaskine, men har også et indeks/katalog.
Forskellen er at Jubiis primære er et indeks/katalog, og Googles primære er en søgemaskine.
Googles indeks/katalog:
http://www.google.com/dirhp?tab=wd&q=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=Jubiis søgemaskine:
http://super.jubii.dk/Iøvrigt er Google fundstændig overlegen, i forhold til andre søgemaskiner.
Google har en kopi af 3.083.324.652 hjemmesider! Forestil jer en harddisk kapacitet!
Når vi nu er inde på det med kopier af hjemmesider, så findes der en fantastisk hjemmeside der hedder:
www.archive.org De har kopier af alle versioner af alle hjemmesidere fra alle år. Imponerende.
Se f.eks
www.lav-det-selv.dk fra 6. juni 2000 her:
http://web.archive.org/web/20000621123452/http://www.lav-det-selv.dk/Så deeeet.
@AH
Du skal ikke være sikker på at du får besøgende, bare fordi du tilmelder dig en søgemaskine. Du skal have budskabet ud - markedsføring.
Google er bestemt et godt bud, med mindre du har en hjemmeside, med samme budskab som 1 million andre. Tilmeld dig Google her:
http://www.google.com/intl/da/add_url.htmlDu kan også tilmelde til deres annonceprogram, og betaler KUN for klik:
https://adwords.google.com/select/main?cmd=Login&hl=daMvh
ThomasB