Novopan klimagulv

Hej

Er der nogen der har erfaring med novopan spånpladegulv og gulvvarme, som også ved om man kan lappe en gulvvarmeslange der er kommet et 4mm hul i? Spørg ikke hvordan det kunne ske, det har jeg spurgt mig selv om rigtig mange gange... Det er ikke umiddelbart en løsning at skifte hele slangen, da der lægger gulvgips ovenpå en del af gulvet.

Håber at I har nogle gode forslag.

/Jakob
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvvarmeslanger må kun samles med synlige samlinger. Bedste løsning er at skifte slangen ud, alternativet er vel at lave en samling. Det kræver selvfølge at du er nød til at fræse et hul, hvor samlemuffen kan være.
Problemet ved denne løsning er at du ikke har nogen mulighed for at se om samlingen bliver utæt, og standse skader inden den breder sig.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Man må nu godt reparere gulvvarmeslanger, i hvert fald hvis det er et indirekte anlæg:
http://www.solenergi.dk/vvsservice/artikler/Artikel-gulvvarme-pex-rep.pdf
http://www.golan.dk/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2FFiler%2FDatablade%2FDatablad_-_Reparation_af_gulvvarmeroer.pdf

Der skal fræses ud, så der er plads til samlingen i pladen.
Tak for svarene. Det var selvfølgelig det bedste at skifte slangen, men tror jeg vælger at samle det med en kobling, og som I begge skriver fræse/skære et hul. Det er på 1. sal så jeg kan komme til samlingen, i værste fald, nedefra. Overvejer dog også at brække lidt af gulvgipsen op så jeg får så meget slange at jeg kan trække samlingen ud i skunken. Men mit indtryk af pex koblinger er at de er tætte i langt de fleste tilfælde... Så jeg krydser fingere.
Lap du bare slangen med en kobling, og lav så en tegning over hvor samlingen er, jeg personligt ville ikke være så nervøs for det, kompression muffen bliver ikke sådan lige utæt, når først slangerne er spændt sammen over støttebøsningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis