Fatgøre bænk til væg. Findes der et beslag?

Hej

Skal have bygget en bænk over en radiator. Jeg laver selve siddefladen af en bordplade, som skal fastgøres ind til væggen. Jeg kan godt skrue lægte ind på væggen, som jeg kan skrue pladen ned i, men vil gerne kunne løfte bænken af uden brug af værktøj + undgå synlige skruer. Jeg har overvejet en løsning med en kileformet liste på pladen, som går i modgreb på en lægte på væggen. Har lavet et skitse af det.

Jeg tænker dog, at der måske findes et beslag eller anden løsning, som er smartere?

Min idé ser sådan ud. Den røde del er listen, som monteres på pladen. Den gule er lægten, der skrues ind i væggen.


Mvh. Jakob Jørgensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne også vælge at skære sædet over på langs ca midt over lægten og montere et piaonohængsel, så du kan åbne og lukke sædet som et låg. 
Løsningen er da ikke helt ved siden af, den har dog et lille minus, der vil hurtigt samle sig en del skidt nede i sådan en kile form. Jeg vil forslå dig at sætte to dybler i pladen og så bore to gennem gående huller som dyblerne kan stikke ned i. Bor hullerne i lægten et par mm. større end dyblen så den er let at tage af og på. ( bænken altså )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis