vaskemaskine forlænger program

Hej

Vores Bosch Avantixx 7 vaskemaskine, der er lige godt to år gammel, er begyndt at opføre sig underligt. Når programmet bør være færdigt (displayet viser 1 minut i "resttid"), forlænger maskinen programmet med 20-30 minutter.

Jeg har renset sien og tjekket pumpe og slanger til og fra pumpe uden at finde noget. Så hvad er der så galt?

Andre har skrevet om noget lign., og der har det enten været varmelegmet eller en vandstandsmåler, men i de tråde jeg har fundet nævnes det her med at programmet forlænges ikke, så jeg er usikker på om det kan være samme problem.

Nogen der ved hvad der er galt i lige præcis min situation?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kende lige din maskine, vil jeg mene at det er dit styre system det er galt med. Og på nyere maskiner er det elektronisk, så det er sikkert en print plade der skal skiftes, der til er du nok nød til at tilkalde en reparatør. Nu skriver du at den er to år gammel, så er garantien desværre udløbet.

Hej

Jeg skiftede varmelegmet, som var stået af. Kostede 419,- leveret.

Brugte dette: http://quickparts.dk/varmelegeme-1950w-med-ntc-foeler-bosch-siemens/204188

Start en kogevask og mærk om lågen bliver varm, hvis ikke er det nok det samme problem.

Tak til dig Peter, det vil jeg prøve..

Var det varmelegemet der var noget galt med? synes det lyder mærkeligt at det skulle være det nemlig...det er jo til slut i maskinen, hvor varmelegemet er færdig med at blive brugt i processen... synes mere det lyder som en programseringfejl eller timeren.

Blev lige nysgerig:-)

Mvh
Sara
 


www.reservedele.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis