Støbe gulv med varme uden rionet?

Jeg har læst mange forklare hvordan de har lavet badeværelsesgulv med rionet og gulvvarmeslanger monteret i nettet.

Lewis har en anden fremgangsmåde med deres svalehaleplader. De fæstner slangerne til pladerne og støber direkte uden rionet. Det er vel helt okay?

http://www.eftex.dk/uploads/lewis/download/7-Lewis%20monteringsvejledning,%20gulve%20i%20v%C3%A5drum%2009.11,%20MK%207.21-1679.pdf

Jeg skal støbe et mindre gulv (på etageadskillelse) og vil undgå en shunt. Skal der støbes anderledes når vandet der løber igen nu er varmere?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kendte ikke den fremgangsmåde - men det er da sikkert i orden, siden de markedsfører det.
Hvis du vil være sikker, så lægger du da bare et stykke rionet ovenpå slangerne, når du har fastgjort dem til svalehalepladerne.
Jeg ville se på en løsning med gulvvarme i enten forskallingsbrædder eller spånplader med spor, varmefordelingsplader og så afslutte med GF-plader i den nødvendige tykkelse.

Hvorfor ikke en shunt?
Kan gulvvarme i forskallingsbrædder klare 60-70 grader varmt vand?

Det kan godt være det er åndssvagt, men jeg bryder mig ikke om en ekstra pumpe + shunt både pga merudgift, strømforbrug og vedligeholdelse.


Har du fjernvarme? For i så fald bør du tænke på temperaturen af dit returvand. Den bliver nemt meget høj når du kører uden blandesløjfe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis