Polering af bil

Hej 

Min bil er efterhånden blevet noget kedelig i lakken, jeg har derfor overvejet at investere i en polermaskine og prøve at polere den selv. 
Har kigget på den polermaskine de har her www.nimacarcare.dk det skulle vist være en god maskine. nogle der har nogle tricks til polering af bil?

Vh Nicolai

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste fif jeg kan give dig er og købe en billigere polermaskine, da det kun formodes og være en enkelt bil det skal gå ud over. Eks. har Harald Nyborg, Biltema, T.Hansen og sikkert mange andre polermaskiner fra kr. 150. De er ganske udemærket til hobbybrug. Køb samtidig nogle flere polermaskiner når du har den lysskye fremme.

Åh jo, du skal sørge for at alle fremmedlegmer er renset af lakken før du begynder med voksen. Ligeså bør der ikke være for varmt og direkte sol når du bruger voks.

God arbejdslyst.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, op til 4 trin

1. Lakrens - for at rense alle urenheder væk.

2. polering - for at give lakken sin fordums glans igen.

3. Lakforsegling - for at beskytte den sarte lak igen. Den er blevet sart af de 2 første trin. Kan evt. springes over hvis man elsker at vokse sin bil tit i stedet

4. evt voksbehandling - tidligst 24 timer efter lakforsegling - den skal lige hærde først.

Men så har du også en fin bil, der skinner som en ny længe

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Nitter på 12 jul 2014 19:00
Køb samtidig nogle flere polermaskiner når du har den lysskye fremme.

Ups, mente naturligvis polerskiver.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis du er seriøs omkring polering af din bil så glem alt om de billige maskiner fra Harald Nyborg mv. De er alle af "rotary" typen, dvs skiven bare snurrer på akslen. Den kan for en nybegynder være svært at styre og øger risikoen for at beskadige lakken. De dyrere polermaskiner er af dual action typen som roterer excentrisk efter et bestemt mønster. De er lettere at håndtere, og risikoen for at beskadige lakken er minimal.

Prøv at besøge denne side og se deres vejledninger og videoer : http://www.bilpleje.nu/

Jeg har selv denne maskine : http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/das-6-pro-dual-action-polisher/das-6-pro-dual-action-polisher/prod_673.html købt samme sted (de er meget billigere i england). Jeg har også købt polerskiver, polermiddel, claybar mv. samme sted. Jeg fik rabat ved at bruge en rabatkode fra denne side (virker sikkert endnu) : http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=207877

Vær også opmærksom på, at en virkelig seriøs polering tager mindst 1 dag + voksning dagen efter, og består af mange trin:

1. Vask af bil
2. Afrensning af urenheder med claybar (læs hvad det er på bilpleje.nu)
3. Vask af bil
4. Polering med grov polermiddel (hvis den er noget ridset, medtaget)
5. Polering med middel polermiddel
6. Polering med fin polermiddel
7. Lakforsegling
8. Voksning med carnabue voks (tidligst dagen efter)

Men så får du også et virkeligt godt resultat og en polering, der holder en sæson, samt en bil, der ikke så let taget imod skidt og snavs.
Hej.
I de gode gamle dage havde vi Slipol til det grove og Slipoline til den finere afrensning, og så noget polermiddel til sidst, alt udført med en pose twist 

For ikke så mange år siden sleb og polerede jeg en rød Peugeot 106 - meget falmet - op på en eftermiddag.


mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis