Erfaring søges - elektrisk malersprøjte fra LIDL

Hej
Er igang med pensel og viking oliebaseret maling fra Århus lavpris tømmerhandel.
Jeg maler på sektioner til vores lamelplankeværk.
Jeg overvejer kraftigt at sprøjtemale det sidste lag.

Nogen der erfaring med det oliebaseret maling og den sprøjtepistol der hedder Parkside fra LIDL??

Hvad vil du foreslå af blandingsforhold maling/ terpentin?

Er det noget lort at sprøjtemale og skal jeg forsætte med pensel

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal i hvert fald fortynde med fortynder i stedet for terpentin. Fortynderen fordamper hurtigere. Jeg har selv sådan en sprøjte og syntes at den kun egner sig til imprægnerings væske. Har prøvet at bruge den til bundsmørelse, den åd smørelsen uden at resultatet var noget værd.
Hej
Kender ikke den pistol som du nævner men jeg har i mange år malet mit træværk med en Bosch sprøjtepistol  og det funker fint !
Har anvændt Gori 44 uden at fortynde den og brugt en "fladstråle" dyse (vist nok FD 5)
som frembringer en flad vifte som kan drejes ved at dreje dysen
Har også malet et par radiatorer med alm. oliemaling og fortyndet den med det som står på dåsen (terpentin)
Købte min pistol i et sæt med bl.a. tragt med finsi samt Viscositets målebæger og det har jeg brugt med godt resultat når jeg har fortyndet malingen (måler tiden malingen er om at løbe ud af bægeret)
Hvis malinger er for tyng har jeg som regel blandet den op med f.eks. rå lindolie
på min pistol kan man regulere trykket og dermed farvemængden så der ikke kommer mere på end man ønsker
Det skal helst være ret stille vejr uden for meget vind men det er ikke så galt med det som går ved siden af (den sviner ikke særlig meget) har malet en grøn gavl med en enkelt side avis til at dække over hvide udhængsbrædder)
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Opfølgning.
Det gik fint med at sprøjtemale med omtalte sprøjtepistol. Mit største problem var at få malingen tynd nok, så det kunne tage 25 sek. at løbe igennem viskositets måleren.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også