Ventilator skralder og larmer - Hjælp!

Hej

Jeg har monteret ny ventilator på badeværelset. Den første dag kørte den nogenlunde, men efterfølgende begyndte den at skralder nogle gange ved opstart og blev så ved indtil den slukkede. Fra loftet og ned på ventilatoren sad en flexslange. Jeg gik i byggemarkedet og de anbefalede at jeg skiftede til et fast plastrør istedet da det ville forhindre resonans osv.

Det gjorde jeg så, - men lige lidt hjalp det.. Jeg fik byttet ventilatoren og satte den nye op med ekstrem forsigtighed, da jeg har hørt at man skal være lidt påpasselig med at montere den lige og undgå at den spændes skævt da det kan forårsage balladen.

Denne gang var det en succes med hænderne over hovedet!
..... Eller det vil sige 14 dage efter startede balladen igen. Vi er tilbage ved start og jeg er helt blank på hvad der kan forårsage dette.. Der er ikke noget der påvirker vingerne i ventilatoren såsom skidt eller lignende. Den kører lige så fint rundt, og slør heller ej..

Er der nogen ude i det ganske danske land der kan redde min dag og komme med et guldkorn til hvordan dette problem opklares?

På forhånd tak.
Hej Jeg har monteret ny ventilator på... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg satte min Duka, All in One, op, skulle jeg mingelere meget med den, før bladene ikke slog på og lavede larm.
Den er voldsomt følsom for selv den mindste skævhed i opspændingen. Nu har den kørt flere måneder aldeles uden larm.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er vildsomt at de bliver lavet så følsomme alligevel.. Men det kan næsten ikke være det, da den er spritny og jeg gjorde ALT pinligt rent under monteringen fordi jeg netop havde hørt hvor lidt der skal til.

Men dejligt at i kommer med forslag, for før eller siden må der da være en løsning 😉
Nyt nyt nyt!

Har fået byttet ventilatoren til en anden af samme model. Denne gange gik jeg ALT efter og var utrolig nøjsom med opspændingen for at sikre at intet berører, trykker, vrider, nogle steder og at den blev sat op HELT lige!

Denne gang gentog processen sig.. 2 uger hvor den har kørt som en drøm for derefter at skralder igen 😔 jeg er ved at gå ud af mit gode skind...

Jeg har afmonteret dækslet og møllen berører ikke noget og lejerne virker super fine. Men når den kører lyder og ligner det umiddelbart at bladene går i vibrationer når den er ved at nå makshastigheden og derved klaprer/skralder.. Og det er ligegyldigt om der er stille vejr eller meget blæst udenfor (tænkte at dette måske kunne påvirke) men dem i byggemarkedet sagde at der skulle utroligt meget til for at dette skulle have noget at sige..

Nu er jeg ved at miste modet og løbe tør for ideer. Er der nogen der har en lampe der lyser med en læsning eller evt. Ved hvem man skal kontakte af håndværkere som har forstand på montering af ventilation?
Vil efterhånden gerne smide lidt penge for at få en fagkyndig på.

På forhånd tak derude..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis