Ventilator skralder og larmer - Hjælp!

Hej

Jeg har monteret ny ventilator på badeværelset. Den første dag kørte den nogenlunde, men efterfølgende begyndte den at skralder nogle gange ved opstart og blev så ved indtil den slukkede. Fra loftet og ned på ventilatoren sad en flexslange. Jeg gik i byggemarkedet og de anbefalede at jeg skiftede til et fast plastrør istedet da det ville forhindre resonans osv.

Det gjorde jeg så, - men lige lidt hjalp det.. Jeg fik byttet ventilatoren og satte den nye op med ekstrem forsigtighed, da jeg har hørt at man skal være lidt påpasselig med at montere den lige og undgå at den spændes skævt da det kan forårsage balladen.

Denne gang var det en succes med hænderne over hovedet!
..... Eller det vil sige 14 dage efter startede balladen igen. Vi er tilbage ved start og jeg er helt blank på hvad der kan forårsage dette.. Der er ikke noget der påvirker vingerne i ventilatoren såsom skidt eller lignende. Den kører lige så fint rundt, og slør heller ej..

Er der nogen ude i det ganske danske land der kan redde min dag og komme med et guldkorn til hvordan dette problem opklares?

På forhånd tak.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er een af de billige fra onkel Harald, larmer de meget i lejerne

 

Du har nok ikke gjort problemet mindre ved at montere et rør i stedet for en flexslange.

Men, en ventilator må ikke kunne larme i lejerne. Hvis den gør det er den defekt og dermed en bytter, hvis der stadig er reklamationsret på varen.  

EDIT: Hvis den kun larmer nogle gange tyder det på defekte lejer. Prøv og knips på møllen når den kører (selvf. uden og få fingrene i klemme). Med den prøve plejer det og være mulig og starte/slukke for lejestøj. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kentucky - ved du om der er kuglelejer i den model du har købt?

Når jeg samligner med priserne på Greenline, burde der dog være kuglelejer i. 

Havde engang en siddende i et badeværelse (noget billigt skrammel) som hylede og skreg når den startede. Den blev udskiftet til en Thermex og har ikke haft problemer siden (3 år ca)


Jeg har 3 stk af de billige ventilatorer fra harald nyborg og de kører nu på 10år upåklageligt............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Annonce
Det er en duka silent. Skulle efter sigende være ok, det var samme mærke der sad der før og den blev alligevel 7år inden lejerne stod af.

Kan ikke hitte ud af hvad det kan være, virker nu noget underligt hvis det er lejerne på begge 2 som jeg har skiftet syndes jeg. Idag har den kørt fint, igår var det noget møj, det er bare belastende.
jeg havde også en der larmede, raslede.
Det var et rundt mellemstykke mellem ribberne og møllen der var raslet løs.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har godt nok overvejet at tjekke mellemstykket, synes bare det lyder som vingerne rammer noget, men det gør de bare ikke når jeg drejer den med hånden..

Strange...bizar...Odd.....
... Og det er vel ikke "noget" der sidder oppe i røret - zellofan, plast ell lign

 

Nej bestemt ikke, røret er klinisk rengjort, og som sagt er der isat nyt i plast, det er et mysterie af format.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis