Passat 2002 tågebaglys vil ikke.

Hej, jeg har en Passat årgang. 2002, jeg kan ikke få mit tågebaglys til at virke.
Kontroldlampen lyser når jeg tænder for det, og sinkningen er ok.
Er der et relæ, og hvis der er, hvilken en af dem er det så, der jo nogle stykker.
Mvh. Kurt. OBS...skal snart til syn.......
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Duer pæren?

 

Tja hvilket relæ ??? Det kan du finde frem til på et ledningsdiagram for modellen, prøv google.

Du kan højst få en anmærkning for en manglende tågebaglygte. Men må nok erkende jeg aldrig har set synsfolket kontrollere om en tågebaglygte virker. Det hænger måske sammen med den vist ikke er lovpligtig i lille DK. Det er ikke den detalje du bliver kaldt til omsyn på.

Håber alligevel du finder fejlen.

PS. Har du målt om der er spænding på fatningen i lygten ???

EDIT: Se lige $11 HER.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Er der anhænger træk på din bil ?  er der det sidder der nemlig tit en kontakt i anhængerstikdåsen som slukker tågebaglyset på forvognen når man kører med anhænger og den kontakt kan hænge og så virker dit tågebaglys på forvognen ikke !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg tager sgu hatten af for Polobjørn.
Det kendskab til detaljer og mulige problemsteder finder man ikke mange steder.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Øv..... Det var ikke i stikket at det blev slået fra, tror måske at det er en relæ, men skal have fundet ud af, har ikke en lednings diagram over bilen, så var det lidt nemmer...
Skrevet af Kurtedvard på 13 jul 2014 12:11
Øv..... Det var ikke i stikket at det blev slået fra, tror måske at det er en relæ, men skal have fundet ud af, har ikke en lednings diagram over bilen, så var det lidt nemmer...
Hej
Der er normalt IKKE relæ på tågebaglyset i din bil det kommer oppe fra lyskontakten
og den kan du trække ud ved at trykke knappen ind og så dreje kontaktens knap mod højre (med uret) samtidig med at du trukker ud mod bagsædet i kontakten !

Så kan du komme til at måle på ledninger til tågebaglyset der !er den ok der må du så måle viddere men jeg tror nu nok at fejlen er i dit anhængerstik - der sidder en microswitch inde i stikdåsen og det er sikkert den eller ledningerne til den der er tæret op.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej, det vil jeg da prøve. Skal til syn i morgen kl 9'10. Så det bliver bag efter, må håbe at han ikke opdager det.
Mvh. Kurt.

Jeg har aldrig været ude for at de kontrollere om tågebaglygten virke ved syn, så det tror jeg nu ikke du skal bekymre dig om, og skulle det ske, og er den eneste fejl, blier bilen godkendt, med en anmærkning om det skal bringes i orden. (betinget godkendt)

Personligt bruger jeg aldrig min tågebaglygte.....

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis