Passat 2002 tågebaglys vil ikke.

Hej, jeg har en Passat årgang. 2002, jeg kan ikke få mit tågebaglys til at virke.
Kontroldlampen lyser når jeg tænder for det, og sinkningen er ok.
Er der et relæ, og hvis der er, hvilken en af dem er det så, der jo nogle stykker.
Mvh. Kurt. OBS...skal snart til syn.......
Hej, jeg har en Passat årgang. 2002, jeg kan ikke... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I 2010 var der en kvik synsmand der opdagede at tågebaglygten på min Fabia 2000, erhvervet i 2004, ikke virkede. Det havde den aldrig gjort fordi:
Personen der monterede træk, formentlig da den var ny, og som brugte en strømtilslutning der er et mellemstik på venstre baglygte, glemte at "luse" ledningerne til kontakten i trailerstikdåsen, som der ikke er i min Fabia. Som bekendt er VW og Skoda jo i familie, så hvis du ikke positivt ved at dit tågebaglys har virket tidligere, er det da værd at lige se efter ved venstre baglygte om det ikke er der trailertilslutningen befinder sig, og måske fejlen.

Og Jens! I 2004,2006 og 2008, var der helt rigtigt ingen der bemærkede det manglende lys; men i 2010 gik den ikke længere, det var vist også ham der opdagede det manglende "øje" til springwiren.

"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Skrevet af Kurtedvard på 13 jul 2014 20:04

Hej, det vil jeg da prøve. Skal til syn i morgen kl 9'10. Så det bliver bag efter, må håbe at han ikke opdager det.

Mvh. Kurt.


Blev bilen godkendt ?

Hej, ja bilen blev godkendt. :-) han nævnte ikke noget om tågelyset, så den gik igennem uden andmerkninger , jeg hade også selv gjordt den klar til syn ;-) , men der kan jo altid være en pære som bliver defekt undervejs, men det gik godt.
Skrevet af Kurtedvard på 15 jul 2014 07:23
Hej, ja bilen blev godkendt. :-) han nævnte ikke noget om tågelyset, så den gik igennem uden andmerkninger , jeg hade også selv gjordt den klar til syn ;-) , men der kan jo altid være en pære som bliver defekt undervejs, men det gik godt.
Ja eller en gang jeg var til syn med en gammel firhjulstrækker med særskilte lygter til fjernlys. Der virkede den ene lygte så pludselig ikke på grund af dårlig forbindelse ved pæren. Gik lige så stille hen og bankede på glasset tre gange, hvorefter der kom lys. Proklamerede så højt og tydelig at der vist er fjernbetjening på den lygte.  

Den stakkels synsmand blev åbenbart så befippet, at han fuldstændig glemte og notere fejlen, så dytten kom også gennem synet uden anmærkninger. 

Tillykke med synet, nu mangler du så og finde fejlen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis