Limtræ frit spænd 6 meter

Godaften. 

Jeg er igang med at tegne mit kolonihavehus, og har besluttet mig at lave et hus på 6 x 3 meter. Jeg har besluttet mig at lave et tag med limtræsbjælke i toppen, og spærene vil så hvile på toprem og limtræsbjælke. På taget skal der ligge nogle gamle eternitplader, og loftet skal isoleres med 100 mm isolering. Loftet skal beklædes med noget fyrtræ. 

Taget skal have en hældning på 15 grader. 

Jeg vil bruge spærtræ på 47 x 125 mm, måske 150 mm ? 

Hvor stor skal min limtræsbjækle være ? 


Tak  



 Vh.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem de gamle eternitplader, hvis de er meget gamle er der asbest i dem og de må ikke bruges.

Hvis de er nyere, (efter -88) erde så sprøde at mange af dem knækker når du skruewr dem fast.
Skrevet af Regmos på 11 jul 2014 06:49

Prøv at se HER

Kommer HERFRA

Tak Regmos ! 


 Vh.

Siger man ikke at netop de gamle asbest plader er de bedste hvis de ellers ikke har skader. Jeg har købt nye for ti år siden, det er sgu ikke kønt efter 10 år.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er så nok et spørgsmål om hvor gamle de må være, for jeg har lige smidt en palle tagplader på lodse pladsen. De var blevet så skøre at det mindste spænd fik dem til at revne på langs.
Annonce
Du er heldig, her i byen må man smide 10 plader væk om ugen. Det er sikkert fordi det er hundedyrt at komme af med. Og det er vel egentlig ikke kommunens problem hvad vi putter på vores tage. På sådan et koloni hus ville jeg vælge tagpap ( brug ikke de samme som lagde tagpap på jyllingehallen :o( nu har de ingen hal mere).


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja sådan havde vi det også en kort over gang, jeg tror bare at de der kommunal arbejdere blev trætte af at rydde foran porten efter en weekend hvor der jo ikke er åbent
Sådan er det vist efterhånden på alle genbrugsstationer max. 10-15 af gangen.

HELT ENIG med PeterR, havde også lagt tagpap på i stedet for, er væsentligt mere holdbart end de nyere tagplader, og nemmere at vedligeholde fremover.
Jeg købte shingels plader til mit tag. Type K. Jeg fandt dem på den blå til 245 kr pr pakke. Pris i silvan er 590 kr - så jeg er godt tilfreds. Jeg har valgt at lave nogle spær med et hanebånd - så jeg dropper limtræsbjælken. Vh

 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis