Smart knub måtte system?

Hej alle

Faldt over dette i programet "Byg et liv på landet" tror jeg det hedder.

Det ser super smart ud og ikke mindst nemmere end det man plejer at bruge her hjemme, med armeringsjern og ståltråd etc.

http://www.mair-heiztechnik.de/en/s...tails.html

En my dyrere per m2. ~1000 kr for 10 m2 som jeg læser det. Er det overhovedet kendt herhjemme? Nogen tråde om det her inde??

vh Per

Let's make better mistakes tomorrow!!

Hej alle Faldt over dette i programet "Byg et... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil bakke op om S.fabrin's indlæg. Dog er det lidt unuanceret at sige at "Hvis betonlaget er stort nok behøves ingen armering" der er jo trods alt mange forhold der gør sig gældende, herunder om det fx. er svømmende, understøttet eller skal bære andre bygningsdele.

Et badeværelses gulv kunne fx godt støbes med SCC-beton eller alm. beton uden armering, og med lav tykkelse, hvis det ikke skal bære og er udstøbt på plader.

Som inspiration til emnet med plastplader til gulvarmeslage fiksering: http://www.schlueter-systems.dk/gulvkonstruktioner.aspx

Til håndværkeren, pas nu lidt på med de hurtige udmeldinger om hvad der er lovligt og ikke er: Kilder tak.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Så lige et til program, hvor man så lidt mere. De bruger slet ikke beton. Men et lag der ligner brunt sand/grus.
I dette program lagde de så fliser oven på.

Synes bare det er sjovt at de har så mange smarte løsninger i udlandet, der skræddersyet til "gør det selv" folket.
Bliver tingene sensureret for at holde arbejde til Håndværkerne?? Tænker også på isobyg fx der jo næsten gør det muligt for en mand uden uddannelse at bygge det meste af sit hus selv?!?

Skrevet af Hounsou på 14 jul 2014 19:13

Til håndværkeren, pas nu lidt på med de hurtige udmeldinger om hvad der er lovligt og ikke er: Kilder tak.
Hvem er det lige der er hurtig til at konkludere her ? Jeg skriver intet om at det er ulovligt eller ikke, jeg skriver at jeg tvivler ! Der er temmelig stor forskel

"Jeg har min tvivl om det over hovedet vil kunne godkendes herhjemme" ja det er din holdning med det hjælper ikke spørgere, især ikke når der findes godkendte produkter. "Da det på ingen måde forstærker betonlaget, det svækker det der imod" påstand som må stå for egen regning, en kilde ville nok hjælpe her. "Det er jo grunden til at der lægges rionet i beton, for at forstærke betonlaget" Det er også ret firkantet forklaring, men det har S.fabrin jo forklaret mere om.

"Desuden vil en del af varmen gå tabt nedefter mod isoleringen" i henhold til de fysiske love så kan varme ikke "forsvinde" isoleringen under et gulv vil alt andet lige have samme funktion og effekt hvad end der ligger over.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hej Hounsou

Som bygningskonstruktør studerende, og oppe på beatet, synes du så ikke det danske byggemarked er meget konservativt? Vi skriver 2014 og man skulle da mene at vi var kommet længere!? Man jo lavet gulvvarme på den samme måde siden hvad 60'erne ?!?
Bliver vi ikke snydt for en masse? Især tyskerne synes at have udviklet sindsygt meget de sidste årtier..

PS så også at i Amerika der sprøjter de keramisk opløsning på husene som isolering. Nok ikke det samme som 100mm Rockwool, men keramik kan jo have nogle ekstremt gode isolerings evner, så der må da blive forsket i det? Man hører bare aldrig noget herhjemme og byggemarkederne sælger bare det samme lort alle steder!?

Annonce

Jamen der må jeg jo så krybe til korset og give dig ret Opo

Amerikanerne og Tyskerne er på mange måder adskillige skridt foran Danmark. Nok fordi vi i Danmark har nogle mennesker der er ansat til at afprøve alt fra måne stykker til isterninger inden det kan blive godkendt til det Danske markeder, da de samtidig ( tror jeg ) er funktionær ansatte går det utroligt langsomt i disse afdelinger. Hvorfor gøre i dag hvad du kan sætte andre til i morgen !

Skrevet af Håndværkeren på 15 jul 2014 17:50

Jamen der må jeg jo så krybe til korset og give dig ret Opo

Amerikanerne og Tyskerne er på mange måder adskillige skridt foran Danmark. Nok fordi vi i Danmark har nogle mennesker der er ansat til at afprøve alt fra måne stykker til isterninger inden det kan blive godkendt til det Danske markeder, da de samtidig ( tror jeg ) er funktionær ansatte går det utroligt langsomt i disse afdelinger. Hvorfor gøre i dag hvad du kan sætte andre til i morgen !

"Håndværker" de fleste af de regler, vi har i Danmark, er jo regler, som kommer fra amerikanske og tyske/franske/engelske normer og også i de lande, bliver der afprøvet materialer og kontrolleret varer i massevis. Har du aldrig hørt om UL og DIN normer. De er ikke danske. CE mærkningen er ikke garanti for gode varer, men en mærkning om at varen overholder visse regler for denne vare, og fordi nogle fabrikanter har det lidt svært med mærkningen, bliver vi jo nødt til at kontrollere om reglerne bliver overholdt. Kan du ikke komme med lidt flere eksempler/begrundelser for dine antagelser om at funktionærer er længere om deres arbejde end andre. mange af de institutioner, som godkender varer/ materiel, skal jo være selvfinanserende. Desuden har jeg en fornemmelse af, at flere af brugerne her på LDS er funktionærer.

fase

Jeg vil da gerne give en undskyldning til dem der føler sig ramt, min egen erfaring er dog at når en ansat de steder jeg har arbejdet er blevet funktionær, sætte arbejdes tempoet ret meget ned. Så er man sikret fast løn uanset arbejdes indsats.

Men selvfølgelig findes der da undtagelser, der er dem der arbejder alt for meget i forhold til den løn de får. 

Skrevet af Håndværkeren på 15 jul 2014 20:06

Jeg vil da gerne give en undskyldning til dem der føler sig ramt, min egen erfaring er dog at når en ansat de steder jeg har arbejdet er blevet funktionær, sætte arbejdes tempoet ret meget ned. Så er man sikret fast løn uanset arbejdes indsats.

Men selvfølgelig findes der da undtagelser, der er dem der arbejder alt for meget i forhold til den løn de får. 

"håndværker" det virker som om det er meget længe siden, du har været på arbejdsmarkedet, siden du udtaler dig på den måde. At være ansat som funktionær kan være et krav for at være i forskellige stillinger f.eks., hvor der stiles krav til at have en autorisation. Det har overhovedet intet at gøre med arbejdsindsatsen eller mangel på samme. Det er dog noget af det frygteligste sludder, du fyrer af. Er du for øvrigt ikke selv offentlig ansat, og som funktionær??

fase
Tjoh hvis du regner det at være før tids pensionist for at være en Funktionær stilling !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis