Beklæde indvendigt i carport

Hej alle

Så står carport og indkørsel for tur.
Jeg har en carport der er godt 7m lang og der bliver cirka 2m op til det øverste bjælke, når der er kommet mere jord og rald på, jeg vil gerne have beklædt den ene side med noget træ af en art en klink beklædning eller profilbræder.

Har tjekket lidt ud ang "skeletvæggen bagved" og der jo lidt forskel om det er klink eller det andet

Hvad ville i vælge? Med profil krydsfinneren vil jeg klart få mindst spild, og jeg tror også det ville kunne se pænt ud når det blev malet sort. Prisen er stort set det samme hvis jeg ikke har ret meget spild på klinkbeklædningen. Skal jeg lave vindspærre eller? Den side ud mod træerne bliver ikke beklædt.

Hilsen
 Mark
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vælger krydsfineren skal du gøre dig vanvittigt umage med at få det ordentligt malebehandlet fra start ellers kommer du til at bøvle med det alle dage.
Men som sagt, får man det behandlet ordentligt kan det godt bruges.

Men jeg havde helt klart brugt noget trykimprægneret klinkbeklædning

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Hvis jeg valgt krydsfineren så ville jeg male den 1 gang inden jeg satte den op, og anden gang når den var sat op så jeg kunne dække sømmene

Men kan se naboen har et gammel et der ikke er gjort noget ved, det holder sig da "OKAY" endnu. Nogen der ved hvor jeg kan få en står/alu skinne cirka 20cm høj som kan sidde ned mod skærverne inden træet kommer?

Hilsen
 Mark
Da man jo ikke kan redigere i sin tidligere posts.

Jeg kan se at producenten af disse plader, siger at man i ender og kanter skal give den noget der minder om gulvlak (for at lukke det), men jeg tænker hvis den først får akryl grunding og så noget vandbaseret heldækkende træbeskyttelse, så må det være fint? 

Plus, når der har været snevejr, er dr jo unægtelig noget sne der er kommet den vej igennem, så ville det måske være smart at dække den anden side af med noget pressening?

Nogen der har erfaringe med maling af disse plader?

Hilsen
 Mark
Niks, det er ikke godt nok...
Det var præcist det jeg mener, det er hammervigtigt at få dem behandlet ordentligt fra start og 90% springer over med det resultat at de går til fra bunden af og op
Det optimale er at save dem til og give ALLE kanter 3 gange alkydskibslak, helst en der ikke er for blank da den efterfølgende maling har svært ved at hæfte oven på noget der er blankt, så skal alle fladerne have grundingsolie og så er du klar tild den vandige træbeskyttelse og mindst 2 gange første gang du behandler dem og gerne 3, og hold dig fra det lo.. de sælger i Jem & fusk

Behandler man dem ordentligt holde de faktisk rigtigt godt

www.malermester-hansen.dk
Det er de samme plader de sælger i XL .. De er fra samme sted DLH 

Tror sgu jeg nupper klink beklædningen, det lyder alt efter noget kun nemmere, og så med klemliste for hver 60CM og så halv overlap med en 360cm klink.

Hvis sådan en bliver behandlet med træbeskyttelse, så kan den vel godt til at være dækket af 5cm granitskærver?

Hilsen
 Mark
Annonce
Det var træbeskyttelsen og ikke pladerne jeg mente

Man bør holde god afstand til jorden da det vil holde fugt til og ikke blive luftet nok, men mon ikke det går

www.malermester-hansen.dk
Skrevet af malermartin på 10 jul 2014 15:41
Det var træbeskyttelsen og ikke pladerne jeg mente

Man bør holde god afstand til jorden da det vil holde fugt til og ikke blive luftet nok, men mon ikke det går
Okay, havde heller ikke regnet med at købe træbeskyttelsen i jemogfix.

Mentænker bare med de skide plader at, hvis jeg også skal bruge noget til at tætne i alle ender og kanter, amen, så kan det sgu være lige meget

Så tager vi klinkbeklædningen, carporten skal også på den side have noget alla et hegn, hvor så affaldscontaineren, og post kasse skal intergreres



Hilsen
 Mark
Hahaha, nu er det nu heller ikke mere bøvlet endda

Du tager bare en lak som f.eks. den her:

http://malermakker.dk/hempel/lakker/olie/dura-satin-varnish

den koster under en hund og så triller kanterne over en tre gange med en lille rulle, det kan gøres på 3x5minutter pr plade...

Men jeg havde helt klart også valgt som dig

Hav en god sommer, pas på ikke at smelte væk
Martin

www.malermester-hansen.dk
Er det nødvendigt at slibe spærene ned under carporten, inden træbeskyttelse, jeg vil også have et farve skift på dem. For ellers går jeg igang her snart

Hilsen
 Mark
Nej det er ikke nødvendigt
Jeg ville lige slibe forside og bund på de to yderste i begge ender som har været udsat for lidt vind og vejr, og så ellers bare i gang med penslen.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også