Trælofter endenot

Hej.

Vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad der er det rigtige at gøre, når træloft med endenot skal sættes op.

I store rum vil man naturligvis samle brædderne på langs i noten

Men i værelse og andre rum, vil man da købe længder der kan dække hele rummets længde, eller vil man købe længder der er kortere i end rummet og samle i noten på langs, således udtrykket bliver det samme som i eks. Stuen?

Mvh
Anders
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det vel lidt en smags sag, bare du vender brædderne samme retning i hele huset

da jeg arbejdede med typehuse satte vi en del profilbrædder op, og der plejede vi at få dem i længder så vi slap for samlinger i små rum, men det skulle jo også bare gå stærkt.

hvis du virkelig er perfektionist og har kørt et fancy forbandt inde i stuen kan du vel prøve at efterligne det i værelserne men garantere dig den eneste der nogensinde ligger mærke til det er dig. =)

Ja det er sikkert en selv der kun ser det :-)

Jeg tænkte også om det ikke kan se forkert/ mærkeligt ud med med samlinger i loftet i små rum.

Det med brædderne i længde retningen af huset er jeg helt enig i. Med hvad når der er vinkel på huset. Der må brædderne jo så gå i brederetningen. ( det er "det primære hus" der bestemmer hvilken retning lofterne skal opsættes.
med eller uden samlinger, det er der ingen der vil lægge mærke til når musikken spiller, så bare gør det nemt for dig selv og køb dem så de passer

-enig, bare alle vender samme vej, og også helst samme vej som gulvet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis