Asko RF2583NFS køleskab larmer? Hjælp

Jeg har et Asko RF2583NFS køleskab som driller. Det larmer helt vildt og kompressorerne kører hele tiden. Det siger bla. en lyd som en motorcykel på afstand. Jeg har vedhæftet en video hvor man kan hører det.

Kan i fortælle mig hvad pokker det EVT. kan være galt?

Har lagt en video på youtube af lyden.

http://youtu.be/PBBQVbNbjDQ

Håber nogle kan hjælpe da det driver os til vanvid da vore soveværelse ligger tæt op af køkkenet.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej chrkling.

Og velkommen her på LDS.

Det kunne være din termostat der er stået af, så kompressoren køre hele tiden. Har du tjekket at gummi listen langs døren er blød og slutter helt tæt til skabet. Den mindste utæthed vil medføre at der trækkes varm luft ind i skabet.

Sidste muligt hed skabet er så gammelt at det siger " stop nu har jeg aftjent min værne pligt" Køb et nyt og bedre.

Hej Jørgen

Tak for dit svar. Køleskabet er snart 4 år gammelt og det køler fint, ja jeg vil næsten sige mere end fint fordi der er sgu næsten for koldt i køleskabet. Så ja det virker som om termostaten er stået af.

Men hvorfor kommer den der underlige lyd så? Har læst det muligvis kan være nogle af rørene der rør hinanden omme bagved.. det skal jeg hjem og tjekke op på.

Kan jeg på nogen måde selv skifte termostaten i skabet?
Det er ikke termostaten der er en kortslutning i , så ville varerne i skabet fryse til , prøv at stille den på 1 og se hvordan skabet kører , hvis det ret hurtigt stopper  ,så er alt fint med termostaten , her i sommervarmen har køleskabene svært med at komme af med varmen , så en god ventilation omkring især bagsiden er vigtigt , masser af støv og nullermænd omkring køleren på bagsiden hæmmer ventilationen..............
Mange køleskabe især i den billige ende af skalaen kan støje ret kraftigt , men ikke som en motorcykel , kompresseren har det ikke godt og er muligvis færdig........... 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Jeg har sgu ret svært ved at komme på flere mulige indstillinger jeg kan afprøve. Pt står køleskabet på den højeste temp jeg kan indstille (7 grader).

Ydermere er skabet rykket ca 20 cm ud fra væggen. Jeg vil prøve at støvsuge det når jeg kommer hjem på bagsiden plus dobbelttjekke om nogle af rørene rør hinanden. Det kan være det er det der lyder som en motorcykel nemlig.


Nu er der 2 muligheder, enten er kompresoren ved at stå af , eller så mangler skabet kølemiddel ....................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Annonce
Men uanset hvad jeg vælger så er køleskabet død. Det kan ikke betale sig at reparere korrekt?
jep...............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af chrkling på 09 jul 2014 14:38

Jeg har sgu ret svært ved at komme på flere mulige indstillinger jeg kan afprøve. Pt står køleskabet på den højeste temp jeg kan indstille (7 grader).



Ydermere er skabet rykket ca 20 cm ud fra væggen. Jeg vil prøve at støvsuge det når jeg kommer hjem på bagsiden plus dobbelttjekke om nogle af rørene rør hinanden. Det kan være det er det der lyder som en motorcykel nemlig.





Det er bare en fejltagelse at tro at når du stiller den på 7 at den så bliver 7 grader. Den skulle gerne ned på 5 + grader for et køleskab så prøv først at stille den ned på 2  i stedet for. Som du har stillet den nu vil kompressoren køre sig selv ihjel !

Du kan købe et lille køleskabs termometer så du kan se den virkelige temperatur i skabet



Alså Jørgen , tallene på en køleskabs termostat har ikke noget med temperaturen at gøre 1 er varmest 7 er koldest..............

   elektriker fra jævnstrømmens tid

Altså Svend det er jo det jeg forsøger at forklare den unge mand

Og han oplyser jo selv at der er rigtig koldt i det køleskab ØH !

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis