Ventilation til kolonihavehus - solpanel, statisk eller el-net?

Hej, min søsters kolonihavehus på 12m2 har 2 ventionaltionshuller, men der bliver stadig meget varmt derinde, indtil man åbner vinduer/døre. Er der nogen måder at få dem til at virke bedre, så der er normal temperatur når vi ikke er der?

Hvis man køber et solpanels ventilator, hvor mange år går der så før den er tjent hjem kontra en normal ventilator vi forbinder til elnettet? (kan det betale sig?)

Hvad synes i er den bedste løsning?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En almindelig lille ventilator bruger ca. 35 w i timen et kontakt ur bruger vel 0,5 w. i timen så det skal godt nok køre længe inden det bliver lige så dyrt som et solpanel med ventilator.

Med et kontakt ud kan du jo stille ventilatoren til at køre i eks. 12 timer ( om dagen ) så det må så absolut være den billigste løsning.

Det vil sige det kan slet ikke betale sig at sætte noget i så?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Skrevet af Denice på 10 jul 2014 19:46
Det vil sige det kan slet ikke betale sig at sætte noget i så?
Jo det kan det godt. Hvis der installeres et par stykker af eks. disse vil man også opleve temperaturen falde når der er stort solindfald på hytten. Ydermere vil man opleve at hytten ikke opleves, og er, så fugtig i vinterhalvåret. Og de er jo ganske billige.

I skal bare huske det skal være jer muligt at lukke for udluftningen når huset benyttes når det er halvkoldt. Ydermere er det ingen dårlig ide at kunne slukke ventilatorene manuelt.

Formoder det er samme hytte som har fugt i taget, der her snakkes om ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis