Skuffe strammer

Hej

Min kæreste og jeg, har netop fået leveres vores skænk - Efter LANG leveringstid. Men så kom der en kæp i hjulet. Den ene skuffe strammer helt vildt og det er næsten umuligt at lukke den. Hvis man så endelig får den lukket, kan man ikke åbne den igen, med mindre, man virkelig lægger vægt i.

Mit spørgsmål er så bare, hvordan løser jeg det? Jeg har prøvet mere eller mindre alt hvad jeg kan komme i tanke om, men intet hjælper.

På forhånd tak.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, billederne antyder, at det ikke er et unikamøbel, så det virker mindre sandsynligt, at skuffen er (eller over tid er) blevet "for stor" eller skæv.
Kører kuglelejeslæderne i beslagene på siderne af skænken frit, når skuffen ikke er i? Hvis ikke: Bytter
Er skuffens beslag i korrekt indgreb med beslagene på siderne? Hvis ja: Bytter 

 
Hej

Ja, kuglelejeslæden kører fint, når skuffen ikke er i. Overraskende fint faktisk.
Jeg har målt, om beslagene er skæve i forhold til hinaden og det måske kunne være derfor, men nej.

Alle beslag er monteret i forboret fra fabrikken. Skænken har 2 skuffer og det er kun den øverste der driller. Eller det vil sige, den nederste køre også stramt, men SLET IKKE så slemt som den øverste.
og beslagene er vendt korrekt på både sider og skuffer (op-ned /frem-bag)? 
Jeg har tjekket og de kan kun sidde som de sidder - Desværre
Det var en mulighed - Der er værd at undersøge.

Jeg har sågar overvejet, at få fat i nogle nye og anderledes skinner, for at løse problemet
En mulighed: een af skruerne på sidebeslaget på skuffen er ikke skruet helt i, ELLER en af skruerne i beslagene i korpus, er ikke skruet helt i bund. Check lige om der en bule på siderne i skabet

 

Uldal - Fedt, det vil jeg lige tjekke, efter fyraften. Håber virkelig det er så nem en løsning

Når skuffen "binder" kan der være en ubetydelig forskel i indv. mål, som gør at skuffen kører lidt trægt.

Kontroller med et målebånd "talmeter som har en tunge som kan slås ud, og låses" eller to lister, som holdes sammen med en lille skruetvinge, på den måde kan du så måle om der skulle være en lille forskel i indv. mål.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis