Skifte pakninger i bruserarmatur.

Hej

Jeg har et bruserarmatur som drypper ud via brusehovedet. Er det muligt at skaffe nye pakninger til dette armatur? Jeg kender ikke mærket - se billedet. Der står kun "Collection" på det så vidt jeg kan se.

Hvor skaffer jeg i givet fald pakningerne? Er fiks på fingrene, men ikke VVS'er

PS: Min arbejdstid er (næsten) gratis, så jeg bruger gerne lidt tid på at spare indkøbet af et nyt armatur.





Mvh, Kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kim.

Er det ved omløberen på slangen den er utæt ?

Der skal sidde sådan en lille silikone pakning eller gummi pakning, den har det med pist at forsvinde hvis man skruer slangen af

Du lukke af for vandet og skiller dit ammatur ad, så du får du div. pakninger af.

Putter dem i lommen (pakningerne) og undersøger om du kan finde dem i F.eks. Bauhause eller andre lignende byggemarkeder.

Det ville jeg nok gøre den situation. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej

Ja, fejlen er i selve armaturet - det lukker ikke ordentligt af for vandet (det kan dryppe hele natten).

Jeg havde håbet på at kunne finde pakningerne så jeg slap for at skulle have husets eneste badeværelse inaktivit. Kan man ikke købe rep-kits til de forskellige armaturer, eller går man simpelthen i en VVS butik med delene og får erstatninger?



Mvh, Kim
Køb et byt armatur. Selv gode mærkevarer koster ikke mere end 400 kr.

 

Nej du kan godt få pakninger o.l. til dit armatur, spørgsmålet er blot om det kan betale sig at reparere. Nogle gange skal der specielt værktøj til at åbne dem og pakningerne er så dyre så det vil være bedre at købe et nyt armatur. Hvis du overhovedet kan få reservedele til den model.
Hej

I har nok ret i at det er billigst, og nemmest, at skifte hele armaturet. Et billigt koster 400,- og et godt (Hans Grohe) 699,-

Tak for jeres kommentarer.

-Kim


Mvh, Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis