Diminisonering af tag i udhus

Med henvisning til en tidligere tråd her på siden er jeg nu kommet så langt med mit udhus/brændeskur projekt at jeg i går, tog min flotte (syntes jeg selv håndtegning og gik på 2 forskellige trælaster og var ikke blevet klogere da jeg kom hjem og hvorfor så det det ?

Den ene godkendte mine mål på træet og sagde det fint kunne holde, men den anden sagde at det var meget underdimensioneret og ikke ville kunne holde, men hvem skal man nu tro på i denne sag

Min projekt går på at jeg på siden af min garage vil opføre et skur på 6,5 meter i længden og 3 meter i breden.

Jeg har beregnet et udhæng i hver ende på 25 cm og har en ide om at 4 stolper i 97*97 vil kunne bære den ene side og at murstensvægen på garagen den anden side.

Som bære rem havde jeg valgt en 47*125 mm i fuld længde som spær havde jeg valgt 47*100 mm med en afstand af 80 cm derpå t1 lægter som skal bære en trapez tag.

som tidlegere sagt sagde den ene trælast at det så fint ud og lavede en pris, mens den anden sagde at jeg skulle op på 47*150 til både rem spær.

Så nu er jeg forvirret på et højere plan hvem af de 2 har ret ?

 

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok også vælge det sidste, altså med målene på halvtømmer skulle det blive 80 x 160 må det blive til spær og rem. Nu skriver du ikke hvilken hældning taget får, men det du skal regne på er den mængde sne der kan ligge på sådan et tag hvis der ikke er ret meget hældning på. Og hellere lidt for stærkt end det modsatte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis