hvad sker der hvis gulvet ikke isoleres?

Hejsa

Jeg skal have isoleres mit kolonihavehus, så man kan være der engang imellem. Det er ulideligt kold at være i nu, så der er ikke meget ved at være der. Jeg har planlagt at isolere vægge og loft med 200 mm. Der er trægulv på, men jeg er lidt i tvivl om hvad der er under det. Selve huset er hævet ca 10 cm op, og står på nogle sten eller noget i den stil. 

Det jeg så vil høre. Gør det helt vildt meget hvis jeg ikke isolerer gulvet? Vi skal kun være der om sommeren og et par enkelte weekender om vinteren. Det virker blot til at være et kæmpe arbejde hvis der er cement under træbjælkerne. Der er en varmeraiator som bruger gas.

Sp spørgsmålet er: Ville et par stykker af dem godt kunne holde det ok varm om vinteren, og til de kolde sommer aftener, med isolering af vægge og loft med 200 mm og ingen isolering af gulv? (Der er thermo vinduer i huset)

Mvh Mads
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mads,

Er bange for gulvet altid vil føles koldt når det ikke er isoleret og især om vinteren og det er uanset hvor meget du isolere resten af huset og uanset hvor mange varmekilder du sætter op til at opvarme luften i selve huset, tror sagtens du kan få en behagelig lufttemperatur selv om vinteren hvis bare du bruger nok gas, men ja som sagt vil gulvet være koldt at træde på.  

men det hele afhænger jo af hvor meget komfort du vil have i dit kolinihavehus om vinteren, problemet kan jo nemt løses med et par hjemmesko


-lyder som om dit kolinihavehus er punkt funderet, hvilke er typisk for kolinihavehuse og vil sige du ikke skal frygte der ligger en betonplade under dit gulv, men før du går helt amok med at rykke det op kan du jo lige tjekke det ved at bore et hul i gulvet et sted eller måske kan du komme til udefra.

hvis jeg var dig ville jeg nok tage gulvet med, nu du er igang  

Mvh Ask Arensbach
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis