Dækning og garanti på vvs indkøb

Hej

Vi har netop fået færdiggjort vores nye badeværelse og alt er i den skønneste orden. Et lille men, er at der på vores VVS faktura er der et punkt som hedder "Dækning og garanti på vvs indkøb" til 2000dkk.  Det skulle dække garantien på vores Vola bad armatur. Er det standard at håndværkere sætter et ekstra beløb på fakturaen for garanti af installationen og armatur? Umiddelbart synes jeg denne dækning skulle være dækket af producent og indberegnet i håndværkerens timepris.  Eller er jeg forkert på den?

Michael
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af fronse på 07 jul 2014 10:23

Hej



Vi har netop fået færdiggjort vores nye badeværelse og alt er i den skønneste orden. Et lille men, er at der på vores VVS faktura er der et punkt som hedder "Dækning og garanti på vvs indkøb" til 2000dkk.  Det skulle dække garantien på vores Vola bad armatur. Er det standard at håndværkere sætter et ekstra beløb på fakturaen for garanti af installationen og armatur? Umiddelbart synes jeg denne dækning skulle være dækket af producent og indberegnet i håndværkerens timepris.  Eller er jeg forkert på den?



Michael


Normalt skulle håndværkerens avance på det armatur, han har leveret også dække garantien. Men har du selv leveret armaturet, har du også påtaget dig garantiforpligtelsen, og hvorfor så betale for den.


fase
Det lyder underligt hvis det er vvs-manden der har leveret armaturet, men hvis du selv har købt det er det et beløb han vil have for at give garanti på installationen.
I tilfælde af armaturet skulle blive defekt, og det viser sig at det er fejl-installeret, er det jo vvs-manden der skal dække. Derfor er det naturligt nok at han tager lidt penge for det.
Mange begår den fejl selv at købe varer selv, og får det monteret af autoriserede.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

VVS har selv leveret armaturet. Han påstår armaturet står til indkøbspriser på fakturaen hvorfor han vil ligge ekstra 2000 dkk oventi til garanti og dækning. Men prisen han tager på armaturet er den samme som jeg kan købe det til på diverse hjemmesider. Så kan det vel ikke være indkøbspris, eller har den enkelte vvs mand, så dårlige indkøbsprisaftaler?.

Hvad er jeres erfaring?

Argh den må han længere ud med. Det holder vidst ikke helt. Han skal ikke give garanti på varen, den er dækket af producenten. Det eneste tidspunkt han skal dække er hvis producenten lukker pga. konkurs eller andet.
Jeg kan ikke forestille mig at din vvs mand ikke har en markant bedrer indkøbspris.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det skulle ikke undre mig, at det er et beløb han har taget, for at dække de omkostninger han får, hvis der skulle ske noget med dine VVS installationer.
Efter DR's forbrugerprogram "Kontant" havde en udsendelse om bliktudes kæmpe avancer på VVS artikler, så har flere forbrugere sikkert stillet sig kritiske overfor VVS regningen.

Din VVS'er har så sikkert tænkt: Fint, de får det til samme priser som hos VVS-eksperten, BilligVVS osv - men så er jeg nødt til at fakturere et fast beløb, som skal dække de omkostninger som jeg får, når noget går i stykker.

Du skal tænke på, når du ringer og klager fordi din vandhane drypper efter 14 dage etc - så skal han bruge tid på at komme ud til dig, afmontere den defekte vandhane, sætte en ny op, køre hjem igen og sende den defekte tilbage til producenten... Altsammen noget som tager ham en farlig masse tid...

...Det er mit bud på, hvorfor han har faktureret de 2000 bananer :-)
Burde producenter af vvs-artiklen ikke dække de skader deres defekte produkt måtte forvolde?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis