hjæææælp min puch er noget lort som ikk vil køre :D

Hej gutter. Jeg har en puch maxi k som jeg godt kunne bruge noget hjælp til. den køre skide dårligt.

 OPSÆTNING: 40 mm Cylle 20 mm kabu 20 mm studs Bad snake udstødning 28 mm forør.' 13 Tands tandhjul foran. 36 tands tandhjul bagved.


 PROBLEM: den køre cirka 60. mangler en smule indstilling. Den er rigtig langsom i accelration. og den hakker og skyder når jeg kommer til toppen. Den har rigtig mange start problemer (manglende choker). Men når jeg får den startet så bliver jeg nød til at give den minimal gas for at for den ordentligt igang. og så kan den stå i tomgang efter. Men den har det lidt med at drukne sig selv nogen gange selvom den ikke er startet og benzinen er slået fra. Jeg køre med b8 tændrør, Nogen der har nogle forslag til accelration så den kan komme lidt hurtigere til toppen. Nogen der har nogle forslag til hvorfor den sprutter og skyder på toppen ? Nogle forslag til hvordan man fikser en manuel choker ? Nogen der har nogle forslag til hvordan man får den indstillet ordentlig. Tak for hjælpen på forhånd )

emil hansen 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Emil.

Og velkommen her på LDS.

Men lille Emil, du har vist glemt at læse reglerne her på LDS, vi må ikke hjælpe med ulovligheder eller lignende. Din Puch skal kunne køre 30 km/t.

Den med at du kun bruger den på bane duer ikke.

tændingen på en maxi, kan med fordel stilles lidt højere end normalt.
choker, kommer helt an på hvilken karburator du har på
Accelerationen er et kompromis imellem acceleration og topfart, går du 1-2 tand ned på foreste tandhjul bliver den hurtigere i optræk, men går ned i topfart.
Mvh

Og god tur på banen.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af streetmachin1 på 07 jul 2014 13:40

det heller ikke ulovligt at køre på bane ?.



Jeg har min oprigtige tvivl om du gør det, for havde du kørt på Bane er der helt sikkert hjælp at hente der, og du havde ikke behøvet at spørge her inde.



Kære Jørgen

Når du nu leger politibetjent herinde og så nonchalant henviser til LDS regler, så ville jeg da mægtigt gerne have at du kopierer teksten og indsætter den, fordi for mig at se er der intet sted nævnt i LDS at det er forbudt at hjælpe med en knallert eller andet der er ulovligt, kun at det er førerens eget ansvar at køretøjet er i overensstemmelse med færdselsloven.

Og nej, jeg er ikke en tilhænger af ulovlige knallerter.


Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Annonce
Jeg har skrevet til Jørgen og Allan E. for at få en klaring på spørgsmålet, når jeg har det skal du få et svar.
Det lyder okay, men det var nu ikke meningen det skulle lyde surt, for det var det ikke ment som, bare mere en irritation over at det ikke findes på LDS ordensreglement, som du henviser til.

Venligst Mekkeren

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Hold nu kæft altså... Skal vi ikke liiiige suge luft ind.
Vi snakker om en Puch Maxi som ikke går som den skal, og det vil Emil gerne have hjælp til - lovlig eller ej.

Uanet hvad reglerne siger, så synes jeg sgu, at der at gå i små sko, hvis vi begynder at agere ordensmagt og reglryttere - helt ærlig Jørgen... Og hvad du tror på eller ikke tror er sagen ligegyldig... Det kunne være en markfræser som har har for sig selv. Er det så ok ?

Nå, men tilbage til spørgsmålet.
Jeg har skruet rigtig meget Maxi - men at hjælpe ud fra en tekstet beskrivelse er altid svært, når ikke man selv har hørt og følt maskineriet - men jeg skal da gøre et forsøg :-)

Synes i øvrigt at 20mm karburator og indsugning er voldsomt til en 40mm cylinder...

Nå, men først og fremmest, så kunne det godt lyde som om at den trækker falsk luft ind, siden den er så vært at starte. Tjek pakningen mellem cylinder og studs, overgangen mellem studs og karburator, pakningen mellem motorblok og krumtaphus samt pakningen mellem cylinder og topstykke. Den nemmeste og mest effektive måde er at slå motoren i gang, stil den på støttefod og lad den stå i tomgang. Tá en dåse WD40 og sprøjt systematisk de nævnte steder. Når du kan høre at motoren taber omdrejninger, har du fundet en utæthed. Det kan være en fordel at justere så den står lidt højt i tomgang, så er det nemmere.

Det kan også være, at tændingen ikke står korrekt. Har du tjekket det?

Dernæst kunne det godt lyde som om at den får for lidt at leve af. Kører du i øvrigt med standard luftfilter eller power filter?
har du fået "dyret" op at køre.

har i rettet regl sættet.
Hva æ den a Hans, er du blevet sluppet fri nu igen
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis