Phishing mail

Lige en lille advarsel.

Har i dag modtaget en mail lydende :

Tax Refund Confirmation
 
Dear Soerensen Eigil,
 
After the last annual calculations of your fiscal activity, we have determined that you are
eligible to receive a tax refund of 568.50 EUR. Please submit the tax refund request and
click here by having your tax refund sent to your bank account in due time.
Please Click "Get Started" to have your tax refund sent to your bank account, your tax
refund will be sent to your bank account in due time take your time to go through the bank
we have on our list
Get Started
Note : A refund can be delayed a variety of reasons, for example, submitting invalid records
or applying after deadline.

Best Regards
 
European Revenue Agency

Ser fuldstændig ægte ud - og trykker man på linkene kommer man til de rigtige EU-hjemmesider.

Men tag ikke fejl - det er en phishing mail, der forsøger at lokke kreditkortoplysninger fra dig.
 



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen står det ikke på Russisk, det ser Russisk ud for mig. Jeg kunne aldrig finde på at besvare en mail der var skrevet på andet end Dansk, og da slet ikke når jeg ikke kender afsenderen i forvejen.

Det sjove er, at der ikke står hvad du har købt og hvor?

Hvor har du købt varer, der svarer til beløbet + dansk moms evt. toldafg.

Der er ingen offentlige indstanser  der afleverer penge frivilligt


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Det er ikke en rigtig EU-side! Læg mærke til adressen: "vh51336.eurodir.ru/europa.eu/Contact%20-%20European%20Commission.htm" .

.RU er en russisk domænenavn - næppe noget EU ville bruge

PS: Jeg har tilladt mig at fjerne linket fra dit indlæg, så det ikke er klikbart. Jeg vil helst ikke have aktive links til svindelsider her fra LDS.

Mvh. AllanE
Skrevet af AllanE på 06 jul 2014 15:44

PS: Jeg har tilladt mig at fjerne linket fra dit indlæg, så det ikke er klikbart. Jeg vil helst ikke have aktive links til svindelsider her fra LDS.

Det er da bare OK - var ikke selv opmærksom på at linket var klikbart - jeg kopierede bare den mail jeg havde fået.

Du har ret i det med .RU - men går man ind er alle de links, der er angivet til de rigtige EU-sider. Det gør den oprindelige mail mere troværdig.

Det jeg egentligt ville sige var " pas nu på derude " - eller som fra en kendt TV-serie " be careful out there "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

...og trykker man på linkene...

Lad være med det en anden gang

Hvis du er uheldig, kan du blive inficeret, blot ved at klikke på linket.
Det hedder en exploit på nørdsk, og hvis du bruger et dårligt sikkerhedsprogram, brager den lige igennem.
Disse mails skal ikke engang åbnes, de skal bare slettes.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce
Skrevet af Regmos på 06 jul 2014 16:34

Lad være med det en anden gang

Hvis du er uheldig, kan du blive inficeret, blot ved at klikke på linket.
Det hedder en exploit på nørdsk, og hvis du bruger et dårligt sikkerhedsprogram, brager den lige igennem.
Disse mails skal ikke engang åbnes, de skal bare slettes.


Ja-ja - ved det egentligt godt

Ved lidt om tingene - men ikke decideret " nørdisk " 

Er lige nu ved at klargøre en " afdanket " PC til min gamle mor - med win Vista - har sq næsten brugt hele dagen på at opdatere - det gør den heldigvis stort set selv.

Og den bliver fyldt med så mange sikkerhedssystemer at hun vil komme til at ringe flere gange og spørge " må jeg godt trykke på den ? "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er vanvittigt så mange af den type mails der florerer. Alene i dag har jeg modtaget 3. Ærgerligt for alle dem, der havner i fællen. Det kan hurtigt blive en dyr og besværlig omgang!!
Jeg blev en lang overgang ramt af "Visa" der gav mig 3 dage til at klikke på et link ellers ville de lukke mit kort !

....Problemet er bare at jeg IKKE har et visa kort 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis