Sæbeskuffe åbner når jeg opvaskemaske tændes

Hej 

Jeg har en Hoover HDS 955E opvaskemaskine som har virket upåklageligt indtil videre.

I dag da jeg skulle starte en opvask opdagede jeg at vasketabsen faldt ud med det samme jeg tændte opvaskemaskinen.

Den lille dims der holder sæbeskuffen lukket ser ud til at være styret elektronisk, hvis jeg prøver at sætte den på plads imens maskinen er tændt er der en høj brummelyd som om den tvinges åben. 

Er der mon noget jeg kan gøre ved det?

Jeg tror ikke maskinen er under garanti længere.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

 Hej Prinsesse Mie.

Og velkommen her på LDS.

Har du først opdaget det nu, det ville da godt nok være kedeligt hvis den ikke slap vaske tabsen når den starter. Noget helt andet er at du ikke må kunne åbne lågen medens maskinen kører !

Skrevet af PrinsesseMie på 05 jul 2014 23:23
Hej 

Jeg har en Hoover HDS 955E opvaskemaskine som har virket upåklageligt indtil videre.

I dag da jeg skulle starte en opvask opdagede jeg at vasketabsen faldt ud med det samme jeg tændte opvaskemaskinen.

Den lille dims der holder sæbeskuffen lukket ser ud til at være styret elektronisk, hvis jeg prøver at sætte den på plads imens maskinen er tændt er der en høj brummelyd som om den tvinges åben. 

Er der mon noget jeg kan gøre ved det?

Jeg tror ikke maskinen er under garanti længere.

Hvis ikke det er fordi den står til at vaske uden forskyl (ved ikke om det er muligt), kan der være fejl på den udgang som styrer relæ'et til sæbeskuffen. I så fald er det næppe noget du selv kan reparere, da det kræver loddekolbe mv.

Jørgen - det er noget der er sket sidste gang jeg brugte den for et par dage siden

Tak for svaret Ra. Har prøvet alle de forskellige programmer, så der ser ud til der er noget andet galt med den.

Jeg prøvede dog bare at lægge en tabs ind i bestikskuffen og tænde den som jeg plejer. Alting så rent ud så jeg bliver nok bare nødt til at bruge den sådan indtil jeg køber en ny eller får den repareret.
Jo men så længe den vasker fint rent, er der jo ingen grund til udskiftning, faktisk anbefales det at lægge tabsen ind i bestik beholderen. Det er kun når der bruges pulver at du skal bruge skuffen

Ja det var i gamle dage, man lagde tabs i bestikkurven. I dag skal tabs i sæberummet, hvis ikke der står noget andet på pakken.

Og Jørgen man kan sagtens åbne lågen under opvask, maskinen stopper bare mens lågen er åben, og fortsætter når lågen lukkes.


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Skrevet af PrinsesseMie på 06 jul 2014 13:41

Haha, det var da interessant! Alle jeg kender lægger tabsen ned i sæbebeholderen.



Tak for det. :-)


Selvfølgelig skal tapsen i sæbebeholderen. Det håndværkeren skriver, om at lægge den i bestikskuffen, er noget sludder. Det er det samme som hvis sæbeskuffen lukker op når maskinen starter . Og at lågen ikke må kunne lukkes op, når maskinen kører er sludder af samme skuffe.

Noget andet er, at der tilsyneladende er en fejl på din maskine, for i min køres der vand rund uden sæbe, inden tapsen bliver frigivet. Men hvis din opvasker vasker rent sådan som du gør det er det vel OK.


fase
for i min køres der vand rund uden sæbe, inden tapsen bliver frigivet


Det fik mig til at tænke...

Nu synes jeg godt nok det blev rent men man kan jo ikke se bakterier.

Ville det så være bedre om jeg starter opvasken, venter et stykke tid (30 min?), sætter den på pause, lægger tabsen i bestikskuffen og genstarter opvaskemaskinen?
Prøv, at holde øje med hvor lang tid det tager forskyl, det er nok med koldt vand, så meget mere end 1 kvarter tager det nok ikke.

Hvis tabsen ligger for kort tid bliver den ikke opløst. Så hellere for lang tid.

Bakterier forsvinder ikke med sæbe, der skal varme til, og det sker under tørreprocessen, hvor vandet bliver varmet op til 70 grader  

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Se hvis du nu læste mit indlæg rigtigt Fabrin, ville du også forstå at hvis du åbner lågen medens maskinen er i gang, så skal den omgående stoppe.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis