Min vaskemaskine sige sjovt

Hej

Jeg har en ældre Bauknecht vaskemaskine og den lyder ofte som om der kører en knytnæve stor sten med rundt. Der er ikke noget galt når den centrifugerer og når jeg drejer tromlen rundt manuelt lyder den helt normalt. Maskinen er fra 2001 så den har gjort det godt og jeg kommer ikke i nærheden af den før om 3 uger så jeg kan ikke prøve noget. Jeg ved ikke hvordan det lyder når der er gået et leje?

Peter


Vh.

Peter

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er hovedlejet der er færdig.!

hvis du løfter tromlen op og ned. med noget slør.
er det lejet der er færdig
Skrevet af knagsted på 05 jul 2014 22:02
Jeg vil prøve at løfte i tromlen når jeg kommer hjem fra ferie. Det kan vel næppe betale sig at reparere på en vaskemaskine fra 2001 selv om den var dyr?

Det kan aldrig gå at lade en el-snedker reparere den, men som GDS. kan det muligvis, godt gå, det afhænger af hvordan standen af maskinen ellers er. Har den kørt meget, kan  motorkullene være ved at være slidt op, ligeledes varmelegeme og dørlåsen.
Ofte koster disse dele ikke alverden, et lejesæt med pakdåse koster typisk ca.200-300kr, men hvis karret er plastic, er der en vis risiko for at det revner når lejet skiftes.

  Du kan finde klip på Youtube, vedr. skift af bl.a .lejer i vaskemaskiner.
Maskinen kører godt og har kørt meget, men jeg tror jeg udskifter den da jeg bor på anden sal ikke har nogen steder at reparere så store ting. Den kan kun stå hvor montøren i sin tid placerede den. Den må også være godt strømforbrugende i forhold til nutidens vaskemaskiner. I 2001 tror jeg ikke man kikkede så meget på forbruget. Tak for rådene i øvrigt.

Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis