skrue i aludør

Hej folkens.

Jeg skal have sat en storm krog på min terrasse dør så den ikke blæser i.
Så jeg har sat en krog i murstenen men nu kommer jeg til at se ydersiden af døren er af alu, kan jeg godt skrue et øje i den?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske du kan finde et beslag der kan sættet fast med en klæbepude / eller lignende , så du er fri for at /bore huller i døren.

Men ellers ja du kan godt bore nogle selvskærende skruer i, men der er måske nogle "skillerum" du kan rende in i, så må du bore så dybt skruerne kan være der, husk at bruge fugemasse, så der ikke render vand i dren...

Den med at finde et beslag er jeg helt med på, og brugen af noget Seko mastik, men så knækker filmen Selvskærende skruer vil over tid blive rykket løse da det jo netop er et sted der er udsat for tryk og træk. Jeg ville nok anvende popnitter / Blindnitter i stedet for.
hvad er det for en dør du har? Metoden til at løse problemet kan variere lidt af hvorledes din dør er bygget op. Ved du hvem producenten er?

Som udgangspunkt så lad være med at følge ovenstående råd - det kan nemlig resultere i at du river aluen af din dør. HÅndværkeren vil naturligvis påstå det modsatte - men det er fordi han ikke ved hvad han snakker om

Jeg holder da også lidt af dig BOCO, men hvorfor skulle jeg påstå noget andet. Nu er det da dig der tager munden for fuld
Skrevet af boso på 06 jul 2014 19:32

hvad er det for en dør du har? Metoden til at løse problemet kan variere lidt af hvorledes din dør er bygget op. Ved du hvem producenten er?



Som udgangspunkt så lad være med at følge ovenstående råd - det kan nemlig resultere i at du river aluen af din dør. HÅndværkeren vil naturligvis påstå det modsatte - men det er fordi han ikke ved hvad han snakker om




Nu forstod jeg det sådan at det var en "ren" aluminiums dør

Men er det træ/alu dur mit forslag selvfølgelig ikke, med at lime noget på...

Men lad os nu få trådstarteren på banen..........

Annonce
Håndværkeren: Hvordan tager jeg munden for fuld? Det er da bevist mange gange at dine råd er direkte forkerte.

Je_ns: tror han mener en træalue dør af to årsager. En ren aluminium dør er så piv dyr at man ikke fatter det og så fordi han skriver at ydersiden er af alu

Du må være en meget fattig mand Boco, når du bruger din tid på at nedgøre dine medmennesker. Ja jeg har begået nogle fejl nogle gange, det er da ikke ens betydende med at alt hvad jeg skriver er behæftet med uvidenhed.

Du mener vel at du selv er fuldstændig fejlfri

Skrevet af boso på 07 jul 2014 07:42

Håndværkeren: Hvordan tager jeg munden for fuld? Det er da bevist mange gange at dine råd er direkte forkerte.



Je_ns: tror han mener en træalue dør af to årsager. En ren aluminium dør er så piv dyr at man ikke fatter det og så fordi han skriver at ydersiden er af alu

Ja det har du da ret i

Om det så er en god ide, at pløkke skruer gennem alu'en og ind i træet, må jeg heller lade være med at kloge mig på-


jeps alle laver fejl - du er dog ofte ude med riven og skarp I tonen. Overraskende at du ikke kan snuppe din egen medicin :-)

Men denne tråd er jo bare endnu et eksempel på at du er forkert på den :-)
Men så er vejen frem vel at gå "all in" og bore hele vejen igennem. Sætte en blindhovedbolt (eller evt en rundhoved med umbraco eller torx) i fra indersiden og en øjemøtrik på ydersiden som krogen kan holde i. Det burde da også sikre, at selv vindstød ikke ødelægger døren. 

PS Husk at isolere bolten fra aluminiummet på døren, så du ikke får galvanisk tæring af døren omkring hullet.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis