Kan man mon lægge laminat gulv direkte oven på varmefordelingspladerne ?

Hi LDS

I forbindelse med renovering af gulv, har jeg kigget på dette:
http://www.uponor.dk/da-dk/vvs/produkter/radiant-heating-and-cooling/nedl%C3%A6gning/forskalling.aspx
Her bliver der brugt forskalningsbrædder istedet for spåndplader til at føre pex røret i, og der bliver også brugt varmefordelingsplader .

Der står på siden, at man skal lægge en 22 mm gulvplade ovenpå eller et parketgulv. Kan man ikke blot ligge et laminatgulv ? Er det pga. varmen i fordelingspladerne, at de først skal fordeles i en gulvplade ?

Det vil passe fint med min bygge højde, hvis jeg kunne slippe for den 22 mm plade.

/Jørn
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står 20-22 mm spånplade ELLER parketgulv direkte på fordelingpladerne ikke begge dele
Nu er et parket gulv altså også noget tykkere end et klik gulv, nok en forskel på 15 - 20 mm.
tror det er lidt forskelligt afhængig hvilken producent, og som håndværkeren nævner noget med tykkelsen... hvis jeg var dig vil jeg rådføre mig med producenten / leverandøren.
Tak fo svar.

Har taget konkakt til dem. Må se hvad de siger.

Hvis man nu kan få et 14 mm laminat gulv, så er vi vel også ved at nærme os et gulv....

Lige et tillægs spørgsmål. - har fået læst en del tråde og er blevet klogere (måske forvirret på et højere niveau) !!

Men er ved at ordne køkkenet. Her er planen at lave et U køkken, med de to sider fæsted på/i væggen med en skinne og så et par forben. Den sidste side får funktion af 'bar' som stikker ud i køkkenet (med tilgang fra begge sider). Dette side i 'U'et vil være fastgjort til det skab som sidder fast på vægen, men ellers stå på 4-ben (der vil være 2 skabe efter det som sidder fast i væggen).

Gulvet synes at hælde til at blive et gulv med 'let gulvvarme', altså trækonstuktion med isolering (sten/glas uld), med forskaldningsbrædder og varmefordelingsplader, og så et laminatgulv oven på (hvis de siger ok til dette - ellers en 12 mm spånplade og så laminatgulv).

Nu til spørgsmålet. Jeg har tænkt mig at lægge varmerør i hele gulvet (også under køkken elementerne), men hvad med dette laminat gulv ? Det skal vel være 'flydende' ? og hvad siger sidste 'side' i køkkenet til at stå på et flydende gulv med gulvvarme ?

Kan se at nogle har skrevet at man skal skære ud i det 'flydende gulv' så skabet ikke står på det ? (hvis jeg ender med mit laminat gulv direkte oven på varmefordelingspladerne, så må jeg lægge en spånplade under denne side, og fastgøre det til gulvkonstuktionen).

En skør tanke. vil man kunne sætte rullehjul under skabene ? Skabene vil være fikseret af det skab som sidder fast i vægen, og bordplanen vil vel også holde bordet på plads. Når så gulvet 'bevæger sig' så vil det 'rulle' under hjulene -> gulvet vil kunne 'flyde' og skabet bliver stående ??
/Jørn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis