Hjemmelavet øltårn - DIY?

Hej LDS

jeg hoppede rund på nettet og fandt sådan en fætter her
- http://www.amazon.com/gp/product/B002IMC65K/ref=s9_simh_gw_p236_d0_i2?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=19FTXS5J8ZBGRG63KE4X&pf_rd_t=101&pf_rd_p=1688200382&pf_rd_i=507846

Siden jeg har sommerferie og har masser af tid tænkte jeg om det ikke kunne være et fedt sommerferie projekt.

Nu er mit ''problem'' bare at jeg ikke kan finde nogen klare pvc rør som må bruges i kontakt med ''fødevare'' eller ''stærk'' alcohol nogen der ved hvor man kan få fat i sådan noget henne?
Og er der nogen herinde der har prøvet og lave en selv, som kunne give mig nogle fif til hvordan den kan laves bedre end dem man køber?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I udgangspunktet ville jeg mene, at PVC er et rigtig dårligt valg til fødevare, da det jo indeholder en del uønskede stoffer, som phthalater, der frigives alene ved berøring og kontakt med vand.

Der er forskellige typer af acryl (plexiglas), der er godkendt til fødevarer, og google leverer mange hits på acrylrør (eksempel), men mon ikke du skal i direkte kontakt med forhandleren for at sikre kvaliteten før køb. 
Ja det ser jo veldigt ud, jeg vil dog mene at Øllet bliver noget dovent hvis tårnet skal anbringes på terrassen sådan en lun sommer aften  Det er jo de færreste Danskere der ved at Øl skal drikkes lunt og ikke kælder koldt.
Det har jeg styr på jeg laver en ''køle-kolbe''
er igang med at lave plantegningerne som ville blive lagt op på det her indlæg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis