Opsætte bimåler.

Jeg vil gerne have en bi-måler på min jordvarmepumpe, så jeg kan se hvor meget strøm der går den vej.
Jeg har kigget på en brugt Kamstrup:
http://www.greenline.dk/Tavlemateriel-9/Elmaalere-231

Må sådan en fætter skrues op på en fibergipsvæg, eller skal den have et hus/DIN-skinne eller andet monteringsgrej?
Er den egnet til formålet eller skal jeg se mig om efter en anden?
Hvilken?

Tilslutningen skal selvfølgelig laves af en installatør.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Chr. for at overholde kravene til berøringssikkerhed skal den bygges ind i en form for kasse. Den oprindelig beregnet til at montere på en målerramme, som gør at kravene til berøringssikkerhed opfyldes.

Jeg ville overveje den ABB måler, der er vist lige neden under. Den kan umiddelbart bygges ind i en gruppetavle enten den eksisterende eller en dertil passende ved tilslutningsstedet.  


fase
Hvis det er 230V så kan du bruge en dong sparOmeter , som er en enegimåler , det bruger jeg selv på min varmepumpe , den kan vise det aktuele wattforbrug , det samlede forbrug i Kwh , max/ min wattforbrug  , + strøm og spænding , det vil nok kræve en fagmand at koble det ind på kablet til varmepumpen , pris ca 200-300 kr.  

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Takker for svarene.
Jeg vil kigge på ABB'en og se om ikke jeg kan få trikkeren til at sætte den ind i den eksisterende tavle.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvis pumpen forsynes med sit eget gruppekabel, er det oplagt at sætte bimåleren direkte i den eksisterende tavle. Det vil en elektriker nemt kunne hjælpe dig med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis